Na budowie drogi ekspresowej S5 Korzeńsko - Wrocław odbyły się próby obciążeniowe mostu drogowego MS-6. Przeprowadzono je na odcinku I od węzła Korzeńsko do węzła Widawa Wrocław. Do testów wykorzystano 8 pięcioosiowych samochodów ciężarowych.
Celem próbnego obciążenia jest sprawdzenie konstrukcji obiektu przed oddaniem go do użytku.
Most MS-6 przekracza rzeki Barycz i Młynówkę oraz linię kolejową E59 relacji Wrocław – Poznań. Aby nie ingerować w cenną ekologicznie Dolinę i nie budować potężnych rusztowań, wykonawca zrealizował obiekt za pomocą metody nasuwania podłużnego. Obiekt to dwie niezależne równoległe konstrukcje o długości 750 metrów. Każda jezdnia ma po trzy pasy ruchu i pas awaryjny.
Droga ekspresowa S5 na terenie województwa dolnośląskiego liczy prawie 50 km. Podzielona jest na 3 odcinki inwestycyjne.
Odcinek, na którym prowadzono próby obciążeniowe to tzw. odcinek I pomiędzy węzłami Korzeńsko i Widawa. Jego długość to blisko 15 km. Drogę wykonuje konsorcjum Budimex i Strabag. Wartość kontraktu zawartego 31 lipca 2014 roku to 576 mln 255 tys. zł. Zgodnie z kontraktem tras powinna być gotowa 31 października tego roku.
Droga budowana jest jako dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu, przy czym w pasie rozdzielającym pozostanie rezerwa pod budowę trzeciego pasa w przyszłości.
fot. GDDKiA
Na 15-kilometrowym odcinku mają powstać dwa węzły drogowe: Żmigródek i Żmigród. Wykonawca ma do zrealizowania także 11 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej (te powstają od razu w przekroju docelowym, czyli każda z jezdni ma po 3 pasy ruchu), w tym przechodząca próby obciążeniowe estakada nad linią kolejową i rzeką Barycz długości ok. 740 m. Powstaną także 3 wiadukty nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych.
Generalna Dyrekcja informuje, że obecnie prace na wszystkich odcinkach postępują zgodnie z założonym harmonogramem. Zaawansowanie szacuje się na ok. 80 – 90%.