Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Dargobądz. To ostanie pozwolenie dla ekspresowej trójki. Kompletny ciąg drogowy od wyrzeza Bałtyku do granicy z Czechami będzie ukończony w roku 2024.
Wydana decyzja dotyczy odcinka o długości 17 km. Trasa zaczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu a kończy na zachód od węzła Dargobądz. W ramach inwestycji zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych: Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Powstać ma także 10 wiaduktów, dwie estakady, kładka dla pieszych, a także przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Wykonawcą tej inwestycji jest firma Polaqua, a kontrakt jest wart 688,8 mln zł.
To jeden z dwóch ostatnich odcinków realizowanych na terenie województwa zachodniopomorskiego. Sąsiedni fragment Dargobądz – Troszyn uzyskał ZRID w grudniu ub.r. Ten odcinek powierzono konsorcjum Polbud Pomorze, Intop i PRD Nowogard.
Wydany właśnie ZRID to ostatnia tego typu decyzja dla drogi ekspresowej S3. W realizacji pozostają obecnie 4 odcinki – dwa to wspomniane fragmenty w woj. zachodniopomorskim, pozostałe dwa to odcinki przy granicy polsko-czeskiej, tj. Bolków – Kamienna Góra oraz Kamienna Góra – Lubawka.