Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance

| Elżbieta Pałys źródło: RI 31.01.2019

PARTNER DZIAŁU


 

Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance
fot. GDDKiA
Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance
Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance
Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance
Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance
Dopięto konstrukcję najdłuższej estakady na Zakopiance

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zakończony został ważny etap budowy odcinka Zakopianki pomiędzy Skomielną Białą i Rabką. W środku sezonu zimowego, na estakadzie w Skomielnej Białej zabetonowano zwornik nr 33, czyli ostatni żelbetowy element konstrukcji nośnej najdłuższego obiektu na budowanej S7 w Małopolsce. Tym samym zakończyły się prace konstrukcyjne na obu jezdniach.
Chodzi o tzw. trzeci odcinek będącej w budowie Zakopianki, czyli odcinek S7 Lubień – Rabka Zdrój wraz z fragmentem DK-47 od Rabki do Chabówki o długości niespełna 1 km. Charakterystyczna dla tego fragmentu jest duża liczba obiektów inżynierskich, których trudno nie zauważyć jadąc obecną siódemką.

Mimo oficjalnej przerwy zimowej, na budowie, przy zachowaniu technologii dopuszczonych do realizacji w warunkach zimowych, prace postępują.

W ubiegłym tygodniu na estakadzie w Skomielnej Białej zabetonowano zwornik nr 33, czyli ostatni żelbetowy element konstrukcji nośnej obiektu, łączący odcinki ustroju nośnego wykonane wcześniej metodą wspornikową (nawisową) przy użyciu trawelerów (kroczących urządzeń do formowania konstrukcji nośnej).

Specjalna technologia

– W okresie zimowym do betonowania zastosowano mieszankę betonową o podwyższonej temperaturze, a po zabetonowaniu przez kolejne dni element betonowy był ogrzewany pod przykryciem w specjalnych namiotach do czasu osiągnięcia wymaganej wytrzymałości potrzebnej do sprężenia podłużnego przy użyciu kabli sprężających – tłumaczy Iwona Mikrut.

Jak dodaje, to ważny etap budowy estakady i zarazem zakończeniem robót konstrukcyjnych na obu jezdniach. Ze względu na rozmiar i skomplikowaną technologię budowy, jest to kluczowy obiekt w realizacji całego odcinka.

Będzie to najdłuższy i najwyższy obiekt inżynierski spośród obiektów na wszystkich trzech budowanych odcinkach Zakopianki. Całkowita długość estakady wraz ze skrzydłami wynosić będzie ponad kilometr (1023,67 m). Obiekt wznosi się na 49,4 m nad powierzchnię terenu.

Za budowę tego odcinka odpowiada Salini. Inwestor nie ma zastrzeżeń do postępów prac na tym kontrakcie. W drugiej połowie bieżącego roku planowana jest przejezdność na tym kontrakcie.

– W roku 2019 do wykonania pozostały roboty związane z wyposażeniem i wykończeniem estakady: kapy chodnikowe, prefabrykaty gzymsowe, bariery energochłonne, ekrany przeciwolśnieniowe, urządzenia dylatacyjne, kolektory odwodnienia, nawierzchnie jezdni i chodników, zabezpieczenie antykorozyjne betonu itp. – informuje przedstawicielka krakowskiej GDDKiA.

Prace na pozostałych odcinkach

Obecnie, w ograniczonym zakresie wykonywane są również roboty mostowe na pozostałych obiektach oraz niektóre roboty drogowe.

Jak podaje Iwona Mikrut, w sezonie zimowym nie zaniechano prac także na pozostałych odcinkach, tj. Lubień – Naprawa i Naprawa – Skomielna Biała.

Pierwszy z nich to zadanie realizowane przez konsorcjum na czele z IDS-Bud. Powstaje tu 7,6 km drogi ekspresowej. Uzyskanie przejezdności, podobnie jak na odcinku firmy Salini, także ma nastąpić w tym roku.

Fragment Naprawa – Skomielno-Biała to tzw. odcinek tunelowy. Tu wykonawca – Astaldi – od początku miał dłuższy czas na realizację. W tym roku prace będą kontynuowane.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5