Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie nie ma łatwo z przebudową drogi nr 507 do Pieniężna. Zadanie podzielono na dwa odcinki i w obu przypadkach oferty przekraczają budżet. W gorszej sytuacji jest 14-kilometrowy odcinek pomiędzy Wolą Lipowską a Pieniężnem. Tutaj brakuje w kasie aż 16 mln zł.
Tydzień temu poznaliśmy oferty
na pierwszy odcinek przebudowy drogi wojewódzkiej nr 507 z Pieniężna: Braniewo – Wola Lipowska. Teraz ZDW w Olsztynie otworzył oferty na kolejny odcinek – z Woli Lipowskiej do Pieniężna. Tym razem również swoje oferty złożyło dwóch oferentów. Pierwszym z nich jest Strabag, który wycenił prace na 70,7 mln zł brutto i wskazał na 8 lat gwarancji. Druga oferta należy do Budimexu, który za prace życzy sobie 79,1 mln zł brutto. Deklaruje przy tym 8 lat gwarancji.
Niestety i w tym przypadku oferty przewyższają kosztorys zamawiającego, który na prace budowlane przygotował zaledwie 54,8 mln zł brutto. To stanowczo za mało,
zwłaszcza, że w pierwszej części przetargu różnica wyniosła zaledwie 3 mln zł. Oferty będą analizowane z zastosowaniem kryterium ceny (60%) oraz wielkości gwarancji (40%). Inwestycja ma być finansowana ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014 - 2020. Remont całej drogi z Braniewa do Pieniężna ma się zakończyć w 2020 roku.
Pomiędzy Wolą Lipowską a Pieniężnem jest 13,9 km. Po pracach jezdnia miałaby zyskać szerokość od 6 do 7 metrów. W zakresie zadania znalazła się przebudowa nawierzchni drogi ze wzmocnieniem do nośności 100 kN/oś z możliwością podwyższenia nośności do 115 kN/oś, przebudowa przepustów drogowych, zastosowanie elementów spowolnienia ruchu, remont rowów, korekta łuków poziomych i pionowych, budowa pasów lewo i prawo skrętów na skrzyżowaniach, wykonanie chodników, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych, montaż barier energochłonnych oraz budowa oświetlenia drogowego. W grę wchodzi także budowa zatoczek autobusowych i miejsca do ważenia pojazdów nieopodal Pieniężna.
Firma na realizację zadania będzie miała 21 miesięcy. W pierwszej kolejności zaplanowano realizację przebudowy odcinka z Braniewa do Woli Lipowskiej. Nastąpić ma to jeszcze w tym raku. Zaś realizację z Woli Lipowskiej do Pieniężna – w roku następnym. Realizację robót poprzedziły konsultacje społeczne.