Siedem ofert otrzymała GDDKiA w przetargu na projekt budowę drogi ekspresowej S19 Malewice – Boćki. Wszystkie zmieściły się w budżecie zamawiającego.
Na ten odcinek przyszłej trasy ViaCarpatia GDDKiA zarezerwowała 493,182 mln zł. Ofertę z najniższą ceną złożył Strabag – 343,584 mln zł.
Następne w kolejności pod względem ceny są: Budimex – 356,257 mln zł, PTU Intercor – 369 mln zł, Polaqua – 384,358 mln zł, Mostostal i Acciona – 386,448 mln zł oraz Kolin Insaat – 393,498 mln zł.
Ofertę z najwyższą ceną złożył konsorcjum Unibep i Budrex.
Odcinek drogi, o którym mowa liczy prawie 16 km. Droga ma omijać od wschodu miasteczka Boćki i Dziadkowice, wyprowadzając z nich ruch tranzytowy.
Inwestycja będzie realizowana w przekroju 2x2 i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 tony na oś. O rodzaju nawierzchni zdecyduje wykonawca.
Na tym odcinku zaplanowano budowę 15 obiektów inżynierskich.
W tym roku ogłoszono 10 przetargów na trasę S19 w województwie podlaskim. Niektóre odcinki już mają wykonawców.
Pod koniec listopada podpisana została umowa na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Białystok Południe do Plosek o długości prawie 13 km. Wykonawcą jest firma Mota Engil.
Na początku grudnia z kolei zawarte zostały umowy na odcinki: Białystok Zachód – Księżyno (16,65 km) – wykonawca to Budimex oraz Księżyno – Białystok Południe o długości (prawie 8 km), którego wykonanie powierzono firmie Aldesa.
Według wcześniejszych zapowiedzi, jeszcze w tym roku miała być podpisana umowa na odciek Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód. Prawdopodobnie to się jednak nie uda. Oferty zostały otwarte w lipcu, ale jeszcze ni poznaliśmy najkorzystniejszej z nich. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum NDI (403,074 mln zł przy budżecie zamawiającego 576,283 mln zł). Ta oferta najpewniej będzie odrzucona – w ubiegłym tygodniu odwołanie wykonawcy oddaliła Krajowa Izba Odwoławcza.
Kolejne oferty są niewiele droższe: to konsorcjum Porr – 405,605 mln zł oraz następna w kolejności China State Construction Engineering – 409,229 mln zl.