Oferta Budimeksu została najwyżej oceniona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Stawiski do początku obwodnicy Szczuczyna – poinformował wykonawca. Oferta Budimeksu nie była najtańsza.
To było pierwsze postępowanie, które GDDKiA prowadziła według nowych zasad, z uwzględnieniem pozacenowych kryteriów oceny ofert.
W przetargu na to zadanie GDDKiA w Białymstoku otrzymała 5 ofert. Od razu podkreślano, że znaczenie przy wyborze wykonawcy mogą mieć kryteria pozacenowe, którymi różniły się złożone propozycje.
Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – zaproponowało cenę 333,27 mln zł. Propozycją Budimeksu pod względem ceny była na drugim miejscu i była warta 342,134 mln zł (kolejna, złożona przez Strabag i Strabag Infrastruktura Południe była droższa tylko o niespełna milion złotych).
– Ponieważ w ofertach pojawiły się różnice pomiędzy wykonawcami w części tzw. kryteriów pozacenowych, to po raz pierwszy kryteria te mogą liczyć się przy wyborze najkorzystniejszej oferty – podawała po otwarciu ofert GDDKiA.
Kryteria wyboru ofert w tym przetargu to: cena – 60 proc., a pozostałe 40 proc. to: właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna, doświadczenie personelu wykonawcy, termin realizacji i zagospodarowanie gruntu rodzimego.
Różnice w kryteriach pozacenowych dotyczyły doświadczenia personelu wykonawcy oraz zadeklarowanego wskaźnika równości podłużnej nawierzchni.
źródło: GDDKiA
Droga ekspresowa S61 to fragment o długości 18 km. Na jego realizację Budimex – jeśli nie będzie protestów pozostałych wykonawców i umowa zostanie zawarta – będzie miał 31 miesięcy nie licząc okresów zimowych w okresie prowadzenia prac budowlanych.
Trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci w pasie dzielącym, którego szerokość przewidziano na 12 m.
Droga Stawiski – Szczuczyn to fragment tzw. Via Baltiki, która połączy Ostrów Mazowiecką z przejściem granicznym w w kierunku Litwy w Budzisku.