W Białymstoku sprawniej przejedziemy przez centrum i wschodnią część miasta. Projekt przebudowy drogi wojewódzkiej nr 676 z Białegostoku do Supraśla właśnie otrzymał dofinansowanie unijne. W siedzibie Ministerstwa Rozwoju umowę na środki pieniężne podpisał Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego.
W Białymstoku sprawniej przejedziemy przez centrum i wschodnią część miasta. Projekt przebudowy drogi wojewódzkiej nr 676 z Białegostoku do Supraśla właśnie otrzymał dofinansowanie unijne. W siedzibie Ministerstwa Rozwoju umowę na środki pieniężne podpisał Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego.
Projekt województwa podlaskiego zakłada rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 676 na odcinku Białystok – Supraśl. Rozbudowywana droga nr 676 rozpoczyna się w km ok. 10,195 istniejącej drogi wojewódzkiej, a swój koniec ma w km ok. 19,884 (dowiązanie do zrealizowanej w latach 2013-2014 przebudowy drogi wojewódzkiej nr 676 w m. Supraśl – budowa ronda). Łączne długość odcinka wynosi ok. 9,69 km. W ciągu rozbudowywanej drogi zaprojektowano także obwodnicę miejscowości Ogrodniczki i estakadę w miejscowości Krasne. W planach jest też budowa niezbędnej infrastruktury drogowej, czyli chodników, przepustów i kanału technologicznego.
– Cieszę się bardzo z faktu podpisania umowy na to zadanie. Inwestycja ta jest bardzo wyczekiwana, gdyż miasto Supraśl jest takim ośrodkiem w aglomeracji białostockiej o charakterze turystycznym i sanatoryjnym. Poza tym, wzdłuż tej drogi znajduje się obecnie dużo osiedli mieszkaniowych, co sprawia, że mamy tutaj do czynienia z bardzo wzmożonym ruchem – Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego.
Całkowity koszt inwestycji oszacowano na 120 mln zł, zaś dofinansowanie unijne w ramach Programu Polska Wschodnia wynosi 102 mln zł. – Odcinek wynosi ok. 10 km, jednak myślę, że w znacznej mierze uatrakcyjni to dostęp do miejscowości Supraśl i dalej też do powiatu sokólskiego i granicy województwa z Republiką Białorusi – ocenia marszałek. – Jest to bardzo ważna inwestycja i mam nadzieję, że będziemy mieli okazję podpisać też kolejne umowy na inne drogi w okolicach aglomeracji Białegostoku wychodzące w kierunku np. Łap – podkreśla Leszczyński. Przebudowa trasy do Łap ma być jeszcze droższa, bo warta około 300 mln zł. Jej budowa również jest zależna od dofinansowania z funduszy europejskich.
Wczoraj wojewoda podlaski wydał
zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla DW-676 na dofinansowanym odcinku. Otwarte zostały także oferty w przetargu na to zadanie.