PKP PLK otworzyła oferty w trzyczęściowym przetargu na budowę skrzyżowań bezkolizyjnych w ciągu magistrali E30 między Krakowem a Katowicami.
Na początku stycznia PKP Polskie Linie Kolejowe
ogłosiły przetarg na budowę czterech wiaduktów (w Jaworznie, Woli Filipowskiej oraz dwóch w Zabierzowie) i przejścia podziemnego w Krakowie Mydlnikach. Teraz PKP PLK otworzyły oferty. Postępowanie podzielone zostało na części; ich kosztorysy to odpowiednio: 26 836 257,35 zł brutto, 29 568 465,54 zł brutto oraz 37 182 450,04 PLN zł brutto.
Na część pierwszą chętnych jest 14 podmiotów. Najniższej swoją ofertę wyceniło konsorcjum:
Probudowa.com i PBW Inzynieria (50 mln zł brutto, w tym 8 mln zł za opcję). Tyle samo ofert wpłynęło na część drugą. Tu najtańszy jest Primost Południe (52 mln zł brutto, w tym 19 mln zł za opcję). W części trzeciej z trzynastu ofert najtańszy jest Dromosttor z DMT Wrocław – 71 mln zł brutto, w tym 35 mln zł za opcję. Oferty są zatem znacznie wyższe od kosztorysu, ale będzie jeszcze dogrywka w drodze aukcji elektronicznej.
O zakresie inwestycji
piszemy w tym miejscu. Jeden z zabierzowskich wiaduktów oraz przejście stanowią tylko opcję zamówienia z której może, ale nie musi skorzystać zamawiający.