Jedenaście podmiotów złożyło swoje oferty w przetargu na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie będzie realizowane w podziale na dwa odcinki.
Pierwszy odcinek planowanej OMT to trasa od Chwaszczyna do Żukowa. Na jego realizację GDDKiA przeznaczyła 771 mln zł.
Najniższą cenę zaproponował Budimex – 715,169 mln zł. W budżecie inwestora zmieściły się także oferty konsorcjum Mirbud i Kobylarnia – 767,976 mln zł.
Najdroższa oferta jest warta 1,121 mld zł. Złożyło ją konsorcjum Gulermak i Mostów Łódź.
Drugi odcinek OMT od węzła Żukowo do Gdańsk Południe przez inwestora został wyceniony na 864,393 mln zł.
Najtaniej gotowe byłoby budować konsorcjum Mirbud i Kobylarnia – 776,999 mln zł. W budżecie inwestora zmieściła się jeszcze tylko jedna oferta – firmy Polaqua, warta 822,800 mln zł. Najdroższa spośród 11 ofert została wyceniona na 1,269 mld zł.
OMT będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci pas. W jej ciągu powstanie obwodnica Żukowa. Odcinek Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła) będzie liczył ok. 16,3 km, natomiast Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe ok. 16 km, a obwodnica Żukowa będzie miała ok. 7 km.
Realizacja tego zadania jeszcze niedawno była planowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W tym roku zapadła decyzja o sfinansowaniu jej w ramach środków publicznych.