Wykonawcy będą mieli więcej czasu na przygotowanie ofert w przetargu na projekt i budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. GDDKiA przedłużyła termin w związku z licznymi pytaniami składanymi przez przyszłych wykonawców.
Mowa o drodze ekspresowej S6, która będzie realizowana w podziale na dwa odcinki. W stosunku do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla każdego z dwóch zadań inwestor otrzymał ponad 1000 pytań. GDDKiA musi teraz na nie odpowiedzieć, a wyjaśnienia muszą być uwzględnione w ofertach.
W związku z tym GDDKiA przedłużyła termin składania ofert. Obecnie przypada ona na 16 listopada.
– Zależy nam, aby potencjalni wykonawcy mieli wystarczająco dużo czasu na przygotowaniu profesjonalnych, rzetelnych i dobrze skalkulowanych ofert. Równocześnie mamy także na względzie to, by nie wydłużać nadmiernie postępowania i sprawnie wybrać najkorzystniejszą ofertę – informuje GDDKiA.
OMT będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci pas. W jej ciągu powstanie obwodnica Żukowa. W sumie to 39 km podzielone na odcinki: Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła) (ok. 16,3 km), Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) o długości ok. 16 km wraz z obwodnicą Żukowa o długości ok. 7 km.
Realizacja tego zadania jeszcze niedawno była planowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W tym roku zapadła decyzja o sfinansowaniu jej w ramach środków publicznych.
Droga poprawi komunikację pomiędzy autostradą A1 i S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni także dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokowując centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciążając istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.