Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad poinformował o ukończeniu kolejnego etapu budowy mostu Południowego w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2. Ukończono betonowanie południowej nitki, czyli cała konstrukcja mostu jest już zabetonowana.
Jak poinformowała GDDKiA, POW na moście w ciągu S2 odbyło się ostatnie betonowanie południowej nitki, tzn. że cała konstrukcja mostu została zabetonowana, a tym samym oba brzegi Wisły połączone. Pozostają do wykonania prace wykończeniowe, takie jak np. kapy chodnikowe, izolacja, hydrofobizacja.
Środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości z czego most na Wiśle około 1,5 km. Na dojazdach do mostu, po wschodniej i zachodniej stronie Wisły, ułożona jest już nawierzchnia trasy głównej i trwają prace porządkowe oraz montowane jest oznakowanie pionowe.
Most w ciągu POW stanie się najbardziej wysuniętą na południe przeprawą przez Wisłę. Termin oddania obiektu do użytku kierowców, potwierdzany zarówno przez wykonawcę – firmę Gulemark – jak i przez szefa GDDKiA Tomasza Żuchowskiego to grudzień 2020 r.
Od niedawna kierowcy mogą korzystać z dwóch innych obiektów powstałych w ramach budowy Południowej Obwodnicy Warszawy –
są to dwa wiadukty w dzielnicy Wawer, a dokładniej w ciągu ulic Tawułkowej i Izbickiej. Obiekty są zlokalizowane poprzecznie nad powstającą obwodnicą – ul. Tawułkowa jest po zachodniej stronie ul. Patriotów zachód, a Izbicka po wschodniej stronie ul. Patriotów wschód.
W maju otwarto również wiadukt w ciągu ul. Sytej na Wilanowie. Wiadukt prowadzi ruch nad powstającą w ciągu S2 obwodnicą.