Otwarto oferty na dokończenie budowy drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim. Mowa o dwóch odcinkach: Nowe Marzy – Dworzysko oraz Dworzysko – Aleksandrowo. W obu przypadkach wyceny wykonawców przewyższają kalkulację inwestora.
Odcinek Nowe Marzy – Dworzysko (Świecie Południe) chce budować sześciu wykonawców. GDDKiA przeznaczy lana realizację tego zadania 421,727 mln zł. Najtańsza ofertę złożył Budimex, który jest gotów przystąpić do pracy za 566,786 mln zł.
Pozostałe oferty złożyli: Polaqua – 596,329 mln zł, konsorcjum Kobylarnia i Mirbud – 644,344 mln zł, konsorcjum Porr i Mota Engil – 675,300 mln zł, konsorcjum Metrostvu – 718,709 mln zł oraz Strabag – 808,476 mln zł.
W przypadku odcinka Dworzysko – Aleksandrowo (Świecie Południe – Bydgoszcz Północ) wpłynęło 5 ofert. Przy budżecie zaplanowanym na 447,983 mln zł najtańsza oferta jest warta 583,377 mln zł. Złożyło ją konsorcjum Kobylarnia i Mirbud. Pozostałe propozycje złożyli: Budimex – 608,272 mln zł, Polaqua – 637,475 mln zł, Mota Engil i Porr – 681,374 mln zł oraz Strabag – 798,462 mln zł.
Pierwszy z odcinków liczy 23,3 km, drugi 22,4 km. Oba wcześniej realizowała Impresa Pizzarotti. – Wykonawca nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji umów, w tym postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów – przypomina w komunikacie GDDKiA. W czerwcu kontrakt został rozwiązany. Inwestor odstępując od umowy wskazał na winę leżącą po stronie wykonawcy.
W listopadzie GDDKiA otworzyła oferty na trzeci z odcinków, które pozostały do dokończenia po tym samym wykonawcy. Mowa o fragmencie
Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ.