Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Wojewódzkie - Tuchola

Dwa warianty obwodnicy Tucholi gotowe

| inf.pras. źródło: ZDW Bydgoszcz 24.05.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Dwa warianty obwodnicy Tucholi gotowe
fot. ZDW w Bydgoszczy

Więcej z regionu:

Tuchola

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy wystąpił o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Tucholi. Przesądzi ona o wyborze jednego z dwóch zaproponowanych wariantów.
- Wytyczenie optymalnych wariantów tej trasy było dużym wyzwaniem – mówi, cytowany w komunikacie prasowym dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik. – Od początku założyliśmy zgodnie z oczekiwaniem mieszkańców wytyczenie trasy omijającej całe miasto. Z drugiej strony musieliśmy uwzględniać prowadzenie trasy przez obszary chronione, w tym rezerwat jakim jest rzeka Brda – tłumaczy. Ostatecznie w raporcie środowiskowym przedstawione zostały dwa warianty. W oparciu o to opracowanie w ubiegłym tygodniu ZDW złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Ten dokument przesądzi, który z wariantów będzie realizowany.

Jak podaje ZDW, pierwszy wariant zakłada wykonanie 10-kilometrowego obejścia od strony południowo-zachodniej. Obwodnica omijałaby Bladowo od strony północnej. Następnie przecinała kolejno drogę wojewódzką nr 240 (w kierunku Chojnic), linie kolejowe na Chojnice i Sępólno Krajeńskie, drogę nr 241 ( w kierunku Sepólna. Do drogi nr 237 (na Mąkowarsko) przebiegać ma pomiędzy miejscowościami Mały Mędromierz oraz Szosa Bydgoska. Następnie około 2-kilometrowy odcinek biegłby lasem i dochodził do drogi nr 240 (w kierunku Świecia) tuż za Rudzkim mostem. Na tym odcinku konieczna byłaby budowa dwóch obiektów inżynierskich nad rzekami Kicz oraz Brda.

Drugi wariant zakłada budowę dłuższego, 14-kilometrowego obejścia również od strony południowo-zachodniej. Zaczynałoby się ono przed Bladowem, a kończyło w Płazowie, gdzie w ramach modernizacji drogi nr 240 również zaprojektowano obejście. Ten wariant istotnie różni się od poprzedniego przebiegiem odcinka pomiędzy szosą Bydgoską i Płazowem. Zakłada on poprowadzenie około 2-kilometrowego odcinka po śladzie drogi powiatowej ( w kierunku Szumiącej), następnie wykorzystanie przecinek i terenów rolnych przy skraju lasu. Oddala on obwodnicę od miasta, pozwala na ominięcie ostrych zakrętów na wysokości Rudzkiego Młyna, ale zdaniem projektanta wiąże się z większą ingerencją w środowisko.

Proces przygotowania inwestycji do realizacji od końca 2013 roku prowadzi ZDW w Bydgoszczy. Pierwszym etapem było opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (koncepcji). Wartość tej dokumentacji to 130 tysięcy zł. Wcześniej optymalny korytarz próbowało wytyczyć miasto. Żaden z przedstawionych wariantów nie został jednak zlecony do realizacji. Jeden nie omijał osiedla Rudzki Most i wzbudził protesty. Z kolei alternatywny przebieg nie zyskał pozytywnej decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W związku z tym prace koncepcyjne przerwano.

Budowa obwodnic jest ujęta w Kujawsko-Pomorskim Planem Spójności Komunikacji Drogowej i Kolejowej na lata 2014-2020 umożliwiającym dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych, którymi dysponuje Urząd Marszałkowski. Wszystkie zadania tego typu są realizowane przy finansowym udziale samorządów lokalnych. Do tej pory powstało 7 obwodnic . W trakcie rozpoczęcia prac na drodze wojewódzkiej nr 548 Stolno-Wąbrzeźno podpisany został również list intencyjny w sprawie budowy obwodnicy Lisewa w powiecie chełmińskim.

Jednocześnie gmina rozpoczęła przygotowania do zlecenia prac nad dokumentacją projektową.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS