GDDKiA poinformowała o podpisaniu z firmą Mota Engil Central Europe aneksu do umowy budowy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17 na dobudowę drugiej jezdni trasy.
W ramach inwestycji powstanie druga jezdnia obwodnicy między węzłami Tomaszów Lub. Północ-Tomaszów Lubelski Południe, na odcinku o długości ok. 5,4 km, wraz infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie, w tym estakada nad doliną rzeki Sołokija.
Wykonawca będzie miał 11 miesięcy na zaprojektowanie drogi i uzyskanie niezbędnych decyzji, w tym pozwolenia na budowę. Wartość zamówienia uzupełniającego to ponad 74 mln zł.
Podpisany aneks do umowy to kolejny krok do budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie także przetargów na wyłonienie wykonawców trzech odcinków S17 od węzła Zamość Wschód do Hrebennego, o łącznej długości ponad 47 km: S17 Zamość Wschód − Zamość Południe, 12,2 km, S17 Zamość Południe − Tomaszów Lubelski 18 km, S17 koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego − Hrebenne 17,3 km.
Obecnie trwa budowa pierwszej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Prace rozpoczęły się w 2019 roku i są już zaawansowane w ok. 70 procentach. Trwają roboty bitumiczne w ciągu trasy głównej, powstają drogi dojazdowe i obiekty mostowe. Na większości obwodnicy ułożona jest przedostatnia, bitumiczna warstwa wiążąca nawierzchni, a na węźle Tomaszów Północ pojawiło się oznakowanie pionowe oraz poziome. Wartość tego kontraktu to ok. 193,5 mln zł.
Kierowcy pojadą obwodnicą po jednej jezdni w połowie 2021 r., natomiast zakończenie prac związanych z dobudową drugiej jezdni planowane jest w IV kwartale 2022 roku.