Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie otrzymała dwie oferty w przetargu na dokończenie prac przy węźle Marki wciągu S8. Tańsza jest warta blisko 3 mln zł. Chodzi o łącznicę, która umożliwi zjazd z obwodnicy do Marek.
GDDKiA oszacowała koszt prac na 1,8 mln zł. Najniższa cena zaproponowana przez wykonawców jest warta 2,988 mln zł. Złożyło ją konsorcjum na czele z Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym Mosty. Drugą ofertę w przetargu złożyło Przedsiębiorstwo Budowy Drog i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowało dużo wyższa cenę – 11,073 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Zamówienie, choć nieduże, jest istotne dla korzystających z obwodnicy w ciągu S8. Obecnie z trasy oddanej do ruchu w grudniu ub. roku nie można zjechać bezpośrednio do miasta Marki. Trzeba zjechać z ekspresówki wcześniej i skorzystać ze skrzyżowania ze światłami na przedłużeniu ul. Radzymińskiej lub jechać aż do węzła Zielonka. Realizacja zamówienia ma to zmienić.
GDDKiA planuje, że zadanie będzie wykonane w ciągu 4 miesięcy, jednak do tego okresu nie są wliczane miesiące zimowe. Tzw. okres zimowy rozpoczyna się 15 grudnia i trwa do 15 marca. Przy sprzyjającej pogodzie wykonawca może oczywiście prowadzić prace.
Zadanie związane z przebudowa łącznicy na węźle Marki to część prac, które pozostały do wykonanie po zerwaniu kontraktu z firmą Salini. Obwodnica Marek, choć przejezdna, wciąż pozostaje niedokończona.
Do ukończenia są także m.in. węzeł Kobyłka, gdzie muszą powstać łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt, czy węzeł Zielonka, gdzie brakuje dróg dojazdowych. Trzeba także wybudować najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej i kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, jak również chodniki, ścieżki rowerowe i Obwód Utrzymania Drogi.
Przetarg na dokończenie tych prac ma ruszyć zimą.