Inwestycja jeszcze trwa, ale można już jeździć dwiema jezdniami na drodze krajowej nr 94 od węzła Modlnica do ronda ze zjazdem na Giebułtów w podkrakowskiej gminie Wielka Wieś. Poprawią się warunki jazdy na tej mocno obciążonej ruchem drodze.
Dwie jezdnie udostępniono na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu, ponieważ inwestycja jeszcze trwa – realizacja zakończy się w maju 2022 r. Po sezonie zimowym, przy lepszych warunkach atmosferycznych, wykonawca ułoży jeszcze warstwę ścieralną.
To inwestycja, która ma poprawić warunki dojazdu z mocno zurbanizowanych podkrakowskich miejscowości do stolicy województwa. W ramach przeprowadzonych prac skrzyżowania DK-94 z ulicami: Jurajską/Lipową oraz Wierzbową/(bez nazwy) zastąpiono rondami turbinowymi. Wybudowano dwa skrzyżowania na skręty w prawo z ulicami: św. Wojciecha/Ulubioną oraz Polną oraz trzy zjazdy z drogi krajowej nr 94 na drogi gminne.
Przebudowano także na krótkich odcinkach ul. Ulubioną, ul. Dębową oraz zjazd w ulicę bez nazwy. W ramach inwestycji wybudowane zostały przejście dla małych zwierząt, zatoki autobusowe z pasami oddzielającymi od jezdni oraz chodniki.
Jednocześnie powstały drogi techniczne do obsługi zbiorników retencyjnego i odparowującego, kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz sieci wodociągowa, telekomunikacyjna i energetyczna.
Wcześniej na DK-94 wybudowano już rondo na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 z ul. Ojcowską w kierunku Giebułtowa. Rozbudowano wówczas także odcinek DK-94 o długości 715 m. Inwestycję oddano do ruchu w maju 2020 r. Przebudowa dalszej części DK-94 – 1,5 km w stronę Krakowa, do węzła Modlnica na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa rozpoczęła się we wrześniu 2020 r.
Zadanie realizuje firma Strabag Infrastruktura Południe.
DK-94 por Krakowem jest mocno obciążona ruchem. Odcinkiem w gminie Wielka Wieś, pomiędzy Modlnicą i Szycami, przejeżdża średnio ponad 28 tys. pojazdów na dobę. Od poprzedniego pomiaru ruchu z roku 2015 nastąpił wzrost o 43 proc. To wynik intensywnej zabudowy terenów pod Krakowem.