Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi przetarg na rozbudowę odcinka Lidzbark Warmiński – Wozławki na drodze wojewódzkiej nr 513. Inwestycja miałaby objąć ok. 20 km traktu. Jednak oferty, które wpłynęły do zamawiającego dwukrotnie przekroczyły budżet.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie poszukuje wykonawcy robót dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Lidzbark Warmiński – Wozławki. Przeprawa znajduje się w województwie warmińsko-mazurskim i prowadzi przez obszar powiatu lidzbarskiego i bartoszyckiego. Obecnie ma 5,7 m szerokości i jest już w złym stanie technicznym. Zamawiający wskazał, że nawierzchnia jest uszkodzona i występują w niej deformacje, spękania, wyboje i ubytki.
Zamawiający przygotował na zadanie 95,67 mln zł. Wpłynęło piąć ofert, jednak najtańsza z nich – na kwotę 178,5 mln zł – jest o prawie 83 mln zł droższa od kosztorysu. Na tyle prace wyceniła firma Unibep z Bielska Podlaskiego. Więcej za prace chce Strabag, bo 198,1 mln zł. Kolejne w kolejności oferty pochodzą od Budimeksu (202,2 mln zł), konsorcjum firm Rubau Polska i Poltores (221,1 mln zł) oraz od konsorcjum Roverpol i hiszpańskiego Rover Infraestructuras (270,5 mln zł). Wszyscy zadeklarowali 8 lat gwarancji na roboty. Punkty przyznawane są wyłącznie w kryterium ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej gwarancji (40 proc.).
Zakres inwestycji obejmuje dokładnie odcinek od skrzyżowania z drogą krajową nr 51 w miejscowości Lidzbark Warmiński do skrzyżowania z drogą krajową nr 57 w miejscowości Wozławki, fragmenty dróg bocznych, krzyżujących się z drogą wojewódzką oraz istniejącą drogę wojewódzką nr 513. Objęte zadaniem są również skrzyżowania z drogami krajowymi.
Wykonawca miałby dokonać rozbudowy drogi na długości 19,74 km. Po przebudowie droga miałaby mieć klasę techniczną G oraz szerokość 7 metrów, a jej nawierzchnia wzmocniona do zapewnienia nośności 115 kN/oś. Przekrój ma mieć dwa pasy jezdni. Koncepcja przewiduje także korektę łuków oraz przebudowę przepustów drogowych, budowę chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych, zatok autobusowych, przejść dla pieszych i wycinkę zieleni.
To kolejny etap modernizacji drogi wojewódzkiej nr 513, która łączy drogę krajową 57 z S7. Zarząd Dróg Wojewódzkich w październiku 2014 roku otworzył przebudowany odcinek drogi z Pasłęka do Ornety. Inwestycja kosztowała ponad 80 mln zł. Z kolei w listopadzie otwarto drogę z Ornety do Lidzbarka Warmińskiego, na którą przeznaczono ponad 100 mln zł. Obie inwestycje były współfinansowane przez Unię. Obecne finansowane jest ze środków własnych ZDW w Olsztynie.
Wybrany w przetargu wykonawca zobowiązany będzie zrealizować przedmiot zamówienia w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wyłączeniem okresów zimowych, liczonych od 15 grudnia do 15 marca.