Elbląg rozpoczął poszukiwania projektanta dla przebudowy mostu w ciągu Alei Wyszyńskiego. Obiekt ma w przyszłości zyskać wyższą klasę nośności.
Most drogowy nad rzeką Elbląg, w ciągu Al. Wyszyńskiego to obiekt trzyprzęsłowy, którego konstrukcję nośną przęsła stanowi monolityczny, kablobetonowy ustrój w postaci belki przegubowej gerberowskiej.
Długość całkowita mostu wynosi 81,72 m. Zgodnie z wykonaną wiosną 2022 roku ekspertyzą stanu technicznego obiektu, stwierdzono lokalne odpryski betonu, miejscowe spękania i odspojenia wyprawy płyty pomostu, lokalne spękania podłużne i poprzeczne betonu ustroju nośnego, a także ubytki, odspojenia i deformacje. Stan techniczny konstrukcji mostu uznano za dostateczny. W lepszym stanie są podpory i elementy wyposażenia. Eksperci zaznaczyli jednak, że obiekt wymaga natychmiastowego remontu ze wzmocnieniem ustroju nośnego. Można jednak warunkowo dopuścić na obiekcie ruch pojazdów o masie całkowitej do 30 ton.
Miasto stara się teraz znaleźć wykonawcę dokumentacji projektowej dla przebudowy mostu w ciągu Alei Stefana Wyszyńskiego nad rzeką Elbląg. Obiekt w efekcie prac miałby zyskać wymagania nośności na poziomie klasy C i klasy II.
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy mostu. Zamawiający wskazuje na konieczność wzmocnienia i naprawy ustroju nośnego oraz przegubów wraz z wymianą dylatacji.
Przewidziano powierzchniowe zabezpieczenie konstrukcji betonowej, wymianę nawierzchni drogowej na całym obiekcie wraz z dojazdami. Miasto ma w planach wybudowanie kolektora odprowadzającego wody opadowe wraz z odprowadzeniem do kanalizacji deszczowej, przedłużenie rur spustowych i sączków odwadniających płytę pomostu. Naprawione mają być schody skarpowe.
Określono na sporządzenie dokumentacji siedem miesięcy. Składanie ofert w przetargu ma potrwać do 26 stycznia. O wyborze decyduje cena (60 proc.) oraz doświadczenie projektanta branży mostowej (40 proc.).