W Ełku powstanie tzw. mała obwodnica. Na ten cel miasto pozyskano 4,8 mln zł dotacji z Funduszu Dróg Samorządowych. Droga będzie prowadziła od ronda na skrzyżowaniu obwodnicy miasta i ulicy Grajewskiej wzdłuż torów kolejowych aż do dworca PKP.
W Ełku, podobnie jak w innych polskich miastach, wzrasta liczba samochodów, co wpływa na przeciążenie komunikacyjne głównych dróg. W związku z tym problemem ełcki samorząd planuje budowę tzw. małej obwodnicy Ełku, która stanie się alternatywą – drogą równoległą do części ul. Kilińskiego i ul. Wojska Polskiego.
Wyświetl większą mapę
Właśnie w tej sprawie Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Artur Chojecki, spotkał się we wtorek 21 stycznia w Urzędzie Miasta Ełku z prezydentem Tomaszem Andrukiewiczem. Podczas wizyty podpisana została umowa na dofinansowanie projektu i budowy ulicy Norwida w Ełku na odcinku od skrzyżowania z ul. Emilii Plater do ul. Matejki. Inwestycja, na którą Ełk pozyskał prawie 4,8 mln zł, będzie stanowiła I etap budowy drogi średnicowej.
Projekt budowy I etapu małej obwodnicy Ełku otrzymał 80% dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego. Wysokość wsparcia wyniesie 4,8 mln zł. Wkład własny miasta to 2 mln zł. Realizacja zadania odbędzie się w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w latach 2019-2020. Całkowita wartość inwestycji to 6,8 mln zł.
Zakres projektu obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej i budowę ulicy Norwida o długości 700 m oraz łącznika z ul. Matejki o długości 147 m. Zadanie przewiduje także przebudowę jezdni głównych oraz skrzyżowań z ulicami: Emilii Plater, M. Dąbrowskiej, Korsaka, Wańkowicza, Kwiatową, J. Matejki. Skrzyżowanie z ul. Matejki będzie zaprojektowane jako skrzyżowanie o ruchu. W ramach robót wybudowane zostaną nowe zatoki autobusowe, chodniki i ścieżki rowerowe.