Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Biznes - Europa i Polska

Faurecia: Utrzymujemy łańcuchy dostaw

| mat. partnera źródło: 11.05.2022

PARTNERZY DZIAŁU


 

Faurecia: Utrzymujemy łańcuchy dostaw
Dominikiem Szczepańskim, Global Central Planning & Transport Director w Faureciifot. Faurecia Automotive Polska S.A.

Zobacz więcej na temat:

Logistyka
Automotive
Faurecia

Więcej z regionu:

Europa i Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Faurecia od lat zajmuje się logistyką dla sektora automotive. Ostatnie pandemiczne lata pokazały, że firma nawet w bardzo trudnych warunkach jest zdolna do szybkiego dostosowywania się do potrzeb klientów i utrzymywania łańcuchów dostaw. O sytuacji w branży rozmawiamy z Dominikiem Szczepańskim, Global Central Planning & Transport Director w Faurecii.
Rynek Infrastruktury: Ostatnie lata upływały nam pod znakiem pandemii COVID-19. Jednym z jej skutków było zachwianie, a w niektórych przypadkach wręcz zerwanie dotychczasowych łańcuchów dostaw. Jak w takiej sytuacji poradziła sobie globalna firma jak wasza?

Naszą specjalnością jest projektowanie i produkcja elementów wyposażenia samochodowego w czterech kluczowych dziedzinach: technologii kontroli emisji spalin, fotelach samochodowych, wnętrzach samochodowych i rozwiązań IT. Faurecia jest jednym z największych światowych dostawców branży motoryzacyjnej. Po pierwsze jako lider części samochodowych posiada możliwości szybkiej adaptacji do sytuacji dzięki zastosowaniu scentralizowanego zarządzania zleceniami transportowymi. Zespoły specjalistów zlokalizowane w dwóch strategicznych europejskich krajach – Polsce i Portugalii – dostarczają do zakładów wszelkie informacje nt. bieżącej sytuacji i ewentualnej konieczności adaptacji przepływów lub planów produkcyjnych. Po drugie, Faurecia jako firma globalna ma możliwość przekierowywania konkretnych partii towarów od dostawców do zakładów, które w określonym czasie najbardziej potrzebują danego asortymentu. Równie ważną kwestią jest wzorowa współpraca osób odpowiedzialnych za transport między naszymi firmami sekcyjnymi i transportowymi, co w efekcie pozwala na szybką zmianę kierunku dostawy lub rodzaju transportu towarów.

Na jakich kierunkach w skali świata i z wykorzystaniem jakich środków transportu realizujecie przewozy?

Faurecia realizuje przewozy na całym świecie. Wykorzystuje wszelkiego rodzaju środki transportu od drogowego i kolejowego, przez morski, aż po lotniczy.
Podczas trwającej pandemii wywołanej przez koronawirusa i kryzysu na rynku morskim największe trudności pojawiły się w obszarze transportu morskiego, czyli przewozu kontenerów z Chin do Europy i Meksyku oraz z Ameryki Północnej do Ameryki Południowej. Wówczas konieczne było wykorzystanie innego systemu transportu, który pozwala na przemieszczanie towarów z wykorzystaniem minimum dwóch odrębnych gałęzi transportu.

Jak w ostatnich miesiącach radziliście sobie z obsługą zakładów w Polsce? Jakie rodzaje transportu wykorzystujecie i z jakimi przewoźnikami krajowymi współpracujecie?

Sytuacja w Polsce jest analogiczna do sytuacji w innych krajach. Wszędzie zaczyna brakować kierowców i sprzętu, a wzrost cen paliwa jest najwyższy od lat. W związku z aktualnymi wydarzeniami we wschodniej części Europy wzrost kosztów transportowych jest znaczący, dlatego w Faurecii musieliśmy przeorganizować siatkę dostaw, przechodząc z bezpośrednich transportów na rozwiązania konsolidacyjne. Aktualnie mamy do dyspozycji 10 miejsc w Europie oraz kolejnych 6 w Ameryce Północnej i Chinach. Dzięki tym punktom udaje nam się zrzeszać dostawców z mniejszymi wolumenami i organizować tzw. „shared flow” do kilkudziesięciu zakładów Faurecii w Europie.

Faurecia od lat współpracuje z największymi firmami na świecie. Nasz panel dostawców jest bardzo rozbudowany, dlatego wśród nich są nie tylko międzynarodowi giganci, ale także mniejsze, lokalne podmioty.

Dostawy na potrzeby branży automotive odbywały się w systemie just-in-time. Czy w tak trudnych czasach utrzymanie tego modelu jest jeszcze możliwe?

Tak, jak najbardziej. W branży automotive bardzo istotną kwestią jest sterowanie zapasami. Z tego względu wszystkie zakłady w naszej branży starają się nie tylko o dostawy w systemie just-in-time, ale również w just-in-sequence, co oznacza dostarczanie towarów w odpowiedniej ilości, we właściwym czasie i miejscu, ale także w odpowiedniej kolejności.

W ostatnich miesiącach pojawiały się informacje o konieczności ograniczania lub wstrzymywania produkcji przez producentów samochodów. Na ile wynikają one z trudności logistycznych, a na ile z ograniczeń po stronie producentów?

Są one konsekwencją zarówno trudności logistycznych, jak i ograniczeń po stronie producentów. W Faurecii zawsze staramy się radzić sobie z sytuacjami, w których dostęp do samochodów lub kontenerów jest ograniczony. Oczywiście zdarzają się i takie, na które nie mamy wpływu, a zaburzają naszą pracę jak np. pandemia Covid-19, która spowodowała zamknięcie biznesów naszych podwykonawców. To zmusiło nas do wykorzystania alternatywnych form dostaw, utrudniło dostęp do komponentów na rynku czy realizację zamówień. Jak widać, na zmniejszenie możliwości produkcyjnych wpłynęło wiele czynników.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5