Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Mosty - Małopolskie

Finał budowy mostu w Kurowie jesienią. Jaki stan prac?

| Magdalena Romanowska źródło: RI 02.07.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Finał budowy mostu w Kurowie jesienią. Jaki stan prac?
fot. GDDKiA Twitter

Więcej z regionu:

Małopolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Obecnie zaawansowanie robót na budowie mostu extradosed w Kurowie w województwie małopolskim wynosi 88 proc. Czteroprzęsłowy most ma być oddany do ruchu samochodowego w październiku tego roku.
Most w Kurowie budowany jest poniżej starego obiektu, na którym do czasu ukończenia nowego będzie się odbywał ruch. Całkowita długość nowego mostu wyniesie 602 m, szerokość 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.

Będzie to obiekt typu extradosed. Ten typ mostów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Ma więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony są niższe niż w mostach wantowych, co sprawia, że są też od nich tańsze w wykonaniu, ale też bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe. W Polsce do tej pory najdłuższym takim obiektem jest most w Kwidzynie na Wiśle (808,4 m), następny to most na obwodnicy Ostródy (677 m), a kolejnym będzie most w Kurowie na Dunajcu.



Według najnowszego raportu z placu budowy w przypadku dwóch pylonów mostu podwieszono już wszystkie wanty, a jeśli chodzi o trzeci pylon – do podwieszenia zostały jeszcze dwie liny. W projekcie przeprawy przez Dunajec umieszczono pylony monolityczne połączone z konstrukcją skrzynkową ustroju przęsła. Pylony będą miały prawie 23 m wysokości od poziomu jedni, 33 m od poziomu terenu. Ich przekrój poprzeczny ma wymiary 2,7 na 3,5 m.

Każdy z trzech pylonów będzie miał 36 want o długości od 33,5 m do 87,7 m (łącznie to 7,3 km), a każda z nich powstała z 61 splotów stalowych lin. Kable podwieszenia będą oparte na pylonach za pośrednictwem siodeł. Po zamontowaniu wszystkich want przyjdzie pora na regulację siłową; wanty też zaczną spełniać swoją funkcję.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5