Od czwartku 1 kwietnia udostępniony dla ruchu został most nad Kanałem Raduni w Gdańsku. Przeprawa łącząca Trakt św. Wojciecha z ul. Zaroślak została zamknięta w sierpniu 2019 r. w związku z budową wiaduktu Biskupia Górka.
Po niespełna dwóch latach mostek nad Kanałem Raduni znów jest otwarty. Obiekt został zamknięty w nocy z 12 na 13 sierpnia 2019 r. Było to związane z budową wiaduktu Biskupia Górka.
Wiadukt ten otwarto w styczniu 2021 r. po niespełna 3-letnim okresie realizacji (umowa z firmą Budimex została podpisana w marcu 2018 r.). Prace na budowie mają zakończyć się w połowie 2021 roku, a ich koszt to ok. 165 mln złotych. Inwestycja dofinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W grudniu 2020 r., gdy
przeprowadzano próby obciążeniowe na moście Biskupia Górka, wykonane zostały m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach. Zbadano także stabilność podpór. Próby obciążeniowe przeprowadzono także na mostku nad Kanałem Raduni i estakadach dojazdowych do wiaduktu.
Inwestycja budowy wiaduktu Biskupia Górka jest ważnym etapem przebudowy Traktu św. Wojciecha, elementem docelowego układu drogowego w ciągu DK-91 dochodzącej do portu morskiego (Nowego Portu) i łączącej Pomorze z południem kraju. Nowy wiadukt nad torami w ciągu ul. Trakt św. Wojciecha jest oparty na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których podwieszone zostały pomosty (osobne dla każdej z jezdni), składające się ze stalowych rusztowań zespolonych z żelbetową płytą. W ramach projektu powstaje całkowicie nowy układ drogowy w ciągu głównej arterii Trójmiasta jaką jest ul. Trakt Św. Wojciecha.
Inwestycja objęła budowę wiaduktu nad torami i kolejowymi i przebudowę mostku nad Kanałem Raduni, ale również budowę estakady dojazdowej wraz z murami oporowymi, przyległego wiaduktu nad ulicą Nowe Podwale Grodzkie, przebudowę dróg dojazdowych, elementów infrastruktury kolejowej oraz budowę wielopoziomowego parkingu Park&Ride.
Warto dodać, że sam Kanał Raduni to ważny element infrastruktury miasta. Jego historia sięga aż do średniowiecza. Kanał Raduni był wytyczony w latach 1310-1338. Wybudowali go w latach 1348-1356 Krzyżacy. Miał służyć celom gospodarczym i obronnym Gdańska. Kanał, jako obiekt hydrotechniczny, został wpisany do rejestru zabytków. Obecnie na całej długości, od Pruszcza Gdańskiego do Biskupiej Górki w Gdańsku, pełni funkcję zbiornika retencyjnego dla wód spływających z terenów jego zlewni. W 2001 roku w wyniku gwałtownych opadów deszczu nastąpiło przekroczenie przepustowości Kanału Raduni. Nastąpiło przerwanie wałów, w konsekwencji czego doszło do powodzi na osiedlach Orunia, Lipce i Św. Wojciech w Gdańsku.
W 2015 r.
Kanał przeszedł remont za prawie 15 mln, który zrealizowała Skanska. Dokonano m. in. demontażu istniejących umocnień oraz ponownym umocnieniu brzegów i wykończenie koryta od strony kanału.