Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Warszawa

GDDKiA: Nie zamierzamy prowadzić tranzytu przez Ursynów. Jest odpowiedź miasta

| Magdalena Romanowska źródło: RI/GDDKiA/wyborcza.pl 10.09.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

GDDKiA: Nie zamierzamy prowadzić tranzytu przez Ursynów. Jest odpowiedź miasta
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dementuje informacje na temat zamiaru poprowadzenia ruchu tranzytowego ulicami Ursynowa do czasu zakończenia budowy fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy. Miasto oficjalnie odniosło się do sprawy, publikując projekt czasowej organizacji ruchu przez ulice Gandhi i Rosoła, złożony przez wykonawcę, firmę Astaldi.
O możliwym skierowaniu samochodów ulicami Indiry Gandhi i Rosoła na warszawskim Ursynowie zamiast tunelem pod ul. Płaskowicką poinformowała Gazeta Wyborcza zaalarmowana przez ratusz i burmistrza Ursynowa Roberta Kempę. Przedstawiciele władz miasta poinformowali, że pod koniec sierpnia do biura mobilności w ratuszu wpłynął oficjalny wniosek w tej sprawie od wykonawcy ursynowskiego odcinka POW, firmy Astaldi. Zarówno burmistrz, jak i rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka podkreślili, że miasto nie popiera tego rozwiązania.

Wczoraj (9 września) do sprawy odniosła się GDDKiA. Jak poinformowała w komunikacie, nie planowała ani nie zamierza poprowadzić ruchu tranzytowego ulicami miejskimi przez Ursynów do czasu zakończenia realizacji S2 na odcinku od węzła Przyczółkowa do węzła Puławska. „W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej nieprawdziwymi informacjami o planowanej organizacji ruchu w związku z finalizowaniem budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy, stanowczo je dementujemy” – podała GDDKiA.

GDDKiA dementuje

Jak informuje GDDKiA, realizowany obecnie razem z węzłem Lubelska ponad 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej, po oddaniu do ruchu, niewątpliwie korzystnie wpłynie na odciążenie miejskiego układu drogowego w Warszawie. W pierwszej kolejności planowane jest oddanie do ruchu przeprawę mostową wraz z węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński. Następnie do tego układu drogowego podłączony ma być odcinek do węzła Lubelska wraz z elementami tego węzła. W ten sposób podróżni zyskają nową alternatywę dla dojazdu do Warszawy od wschodu. Będą mogli tak jak dziś dojeżdżać DK-2 i ul. Trakt Brzeski do Trasy Siekierkowskiej, bądź skorzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S2 i w zależności od celu podróży zjechać na węźle Patriotów, węźle Wał Miedzeszyński lub węźle Przyczółkowa.

W komunikacie zaznaczono, że zgodnie z procedowanymi w Biurze Polityki Mobilność i Transportu Urzędu m.st. Warszawy projektami stałej organizacji ruchu dla drogi ekspresowej S2 POW przewidziano zakaz poruszania się pojazdów ciężarowych powyżej 16t (poza drogą ekspresową).

Drogowcy zaznaczyli jednak, iż w celu dokończenia robót na węźle Puławska niezbędne będzie uruchomienie węzła Ursynów Zachód. Dla obszaru przylegającego do S2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska dalej obowiązywał będzie wdrożony zakaz ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t.

Taka sama sytuacja będzie na węźle Ursynów Wschód, gdzie w ramach czasowej organizacji ruchu związanej z brakiem przejezdności tunelu planowany jest zakaz poruszania się pojazdów ciężarowych po terenie m.st. Warszawy, o czym świadczą m.in. procedowane w Urzędzie Miasta projekty.

Ten fragment komunikatu może niepokoić mieszkańców Ursynowa. Węzeł Ursynów Wschód ma być oddany do połowy 2021 r., co może narazić ursynowskie ulice na miesiące obciążenia tranzytem. Zakaz przejazdu ciężarówek powyżej 16 ton poza drogą ekspresową może zmienić tu niewiele, gdyż ograniczenia te obowiązują w stolicy, a jednak są na porządku dziennym łamane.

Na koniec GDDKiA stanowczo stwierdziła, że nigdy nie planowała poprowadzenia ruchu tranzytowego przez Ursynów. Proponowany objazd na terenie m.st. Warszawy jest przewidywany tylko i wyłącznie w przypadku wystąpienia awarii w tunelu (skutkującej jego zamknięciem), tak aby ruch odbywał się w sposób uporządkowany i umożliwiał jedynie ewakuację pojazdów znajdujących się bezpośrednio przed i w tunelu w momencie wystąpienia zdarzenia.

Miasto odpowiada, Ursynów uruchamia petycję

Tymczasem do sprawy odniósł się ratusz. Jak poinformowała na Twitterze rzeczniczka Karolina Gałecka, „.Astaldi, wykonawca POW GDDKiA złożył projekt czasowej organizacji ruchu (COR), zakładający tranzyt przez Gandhi i Rosoła. Dokumentacja jest niekompletna. Warszawa wielokrotnie sygnalizowała, że negatywnie opiniuje możliwość ruchu tranzytowego przez Ursynów”.

Tymczasem dzielnica Ursynów poinformowała o uruchomieniu petycji internetowej skierowanej do GDDKiA w związku z zapowiedzią przepuszczenia górą przez Ursynów ruchu samochodowego z POW. „Otwarty Ursynów sprzeciwia się takiej organizacji ruchu i apeluje do GDDKiA o wycofanie się z jego realizacji”, informują władze dzielnicy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5