Wszystkie odcinki S7, fragment S51 Olsztyn – Olsztynek i obwodnica Ostródy w ciągu DK-16 to drogi krajowe, które w minionym roku zostały oddane do ruchu na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Łącznie kierowcy otrzymali 75 km dróg ekspresowych i obwodnic.
Wartość ukończonych w 2017 roku zadań to 2,9 mld zł. Wszystkie toczące się prace na drogach kosztowały 4,4 mld zł.
Szybciej nad morze
GDDKiA Olsztyn przekazała kierowcom wszystkie fragmenty ekspresowej siódemki na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, które podlegały jej kompetencjom. Są to odcinki: Nidzica Północ – Nidzica Południe (9,1km), Nidzica Południe – Napierki (13,6 km), Ostróda Południe – Rychnowo (8,8 km), Rychnowo – Olsztynek (11,3 km) oraz Ostróda Płn. – Ostróda Płd. wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK-16.
W 2017 roku kierowcy zaczęli też jeździć S51 Olsztyn – Olsztynek (13,3 km) oraz DK-16 obwodnicą Ostródy.
W sumie kierowcy zyskali 75 km nowych tras.
Nadal w budowie są dwa odcinki obwodnicy Olsztyna – ich realizacja zakończy się w tym roku.
Kontynuacja na terenie Mazowsza
Olsztyński oddział GDDKiA odpowiada także za realizację ekspresowej siódemki na terenie województwa mazowieckiego – chodzi o fragment od granicy województw do Płońska.
W grudniu zostały podpisane umowy z wykonawcami dwóch pierwszych odcinków: Napierki – Mława (14 km) i Mława – Strzegowo (21,5 km). W pierwszym kwartale 2018 roku mają być podpisane dwie kolejne umowy – będą dotyczyły odcinków: Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk.
Plany na 2018
W tym roku wykonawcom mają być także przekazane zadania związane z budową obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK-15 oraz trzy odcinki drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki.
W tym roku GDDKiA planuje także ogłoszenie przetargu na projekt i budowę drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK-59.