Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolskie

GDDKiA ponownie wybiera Salini na S7 Widoma – Kraków

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 21.08.2018

PARTNER DZIAŁU


 

GDDKiA ponownie wybiera Salini na S7 Widoma – Kraków
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Małopolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał wykonawcę zadania dotyczącego projektu i budowy odcinka drogi ekspresowej S7. Zdecydowano, że trasę Widoma – Kraków zrealizuje włoska firma Salini Impregilo. Wybór jest o tyle kontrowersyjny ponieważ oferent ten został wykluczony z postępowania ze względu na zerwaną umowę na innym kontrakcie (obwodnicy Marek), a później, dzięki interwencji Krajowej Izby Odwoławczej, wrócił do gry.
Przetarg na budowę drogi S7 Widoma – Kraków toczy się od jesieni 2015 roku (postępowanie dwuetapowe). Otwarcie ofert nastąpiło w październiku 2017 roku. Propozycję z najniższą ceną złożyła włoska firma Impresa Pizzarotti. Propozycja była warta 1,022 mld zł przy budżecie zamawiającego 1.012 mld zł. Salini z oferta warta 1,072 mld zł była na drugim miejscu.

Pierwszym wyborem zamawiającego, do którego doszło na początku marca br., była właśnie firma Salini. Następnie, oferent który zaproponował najniższą cenę odwołał się od tego wybory, a KIO nakazała inwestorowi unieważnić wcześniejszy wybór i wezwać Ipresę Pizzarotti do złożenia dodatkowych wyjaśnień dotyczących ceny. Ta jednak nie przedstawiła ich w wyznaczonym terminie.

Później, w maju br. mazowiecki oddział GDDKiA zerwał umowę z firmą Salini Impregilo w przypadku kontraktu dotyczącego budowy odcinka obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8. Korzystając więc z zapisu Prawa zamówień publicznych małopolska Generalna Dyrekcja wykluczyła tego oferenta z przetargu na S7 Widoma – Kraków.

W tych okolicznościach zamawiający wybrał kolejną pod względem ceny propozycję, która pochodziła od firmy Polaqua i opiewała na 1,077 mld zł. Niestety, w drugiej połowie lipca dowiedzieliśmy się, że Polaqua odmówiła podpisania umowy. Tymczasem do KIO – od decyzji o wykluczeniu z przetargu odwołała się Salini.

Jak informowaliśmy na początku sierpnia, Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie, nakazała unieważnienie czynności wykluczenia Salini oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty tego wykonawcy (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Teraz GDDKiA informuje o kolejnej decyzji dotyczącej tego odcinka S7. Według niej, kontrakt ma trafić właśnie do włoskiej firmy Salini Impregilo.

Fragment, który jest przedmiotem przetargu liczy 18,3 km długości. Ma się połączyć z węzłem Igołomska w Krakowie. Jest jedną z trzech części, na które podzielono budowę ekspresówki między Krakowem a granicą województwa.

Pozostałe części to: węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km, który realizuje Mota Engil Central Europe (umowa została podpisana w styczniu tego roku) oraz granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km – ten odcinek jest najtrudniejszy pod względem konfliktów społecznych – dla części trasy, tzw. poradowskiej trzeba powtórzyć procedurę środowiskową.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS