W najbliższych latach ma powstać ok. 800 km dróg w technologii betonowej. Mają zapewnić większą trwałość, a przez to niższe koszty utrzymania. Pracownicy laboratoriów drogowych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szkolą się w zakresie przygotowania do badań próbek.
Nawierzchnie wykonane w nowoczesnych technologiach, w połączeniu z prawidłowym utrzymaniem mają zapewnić długą trwałość. By tak było, jak w każdym przypadku, potrzebna jest znajomość technologii i fachowy nadzór laboratoryjny.
Żeby temu sprostać, GDDKiA zamierza cyklicznie szkolić kadrę laboratoriów drogowych odpowiedzialnych za nadzór nad realizowanymi odcinkami dróg z nawierzchni betonowych.
W ubiegłym tygodniu takie szkolenie dla przedstawicieli 13 oddziałowych Wydziałów Technologii-Laboratoriów Drogowych oraz Departamentu Technologii GDDKIA w Warszawie odbyło się w Laboratorium Drogowym w Jaworznie.
Drogowcy szkolili się w zakresie badania i określania struktury wewnętrznej betonu oraz przygotowania próbek stwardniałego betonu (zgładów) do badań. Dzięki temu mają być lepiej przygotowani do wykonywania poprawnego pomiaru i właściwej interpretacji wyników.