Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad postanawia unieważnić postępowanie na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie. Pierwotnie wybrany wykonawca odstąpił od podpisania umowy, a wszystkie pozostałe firmy, które złożyły oferty w przetargu, poinformowały GDDKiA, że nie są zainteresowane podpisaniem kontraktu.
Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie odbyło się w marcu 2017 roku. Następnie w lipcu ogłoszony został wybór najkorzystniejszej oferty. Niestety w listopadzie 2017 roku katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że ten wykonawca, czyli firma Mostostal Warszawa,
odstępuje od podpisania umowy.
W tej sytuacji podjęta została decyzja o
wybraniu kolejnej, pod względem ilości punków, oferty z wcześniej przeanalizowanej listy. Oferentami, poza Mostostalem Warszawa, który zaproponował cenę równą 76,8 mln zł, byli: Skanska (86,057 mln zł), konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (87,510 mln zł), Budimex (97,056 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (104,444 mln zł). Należy zaznaczyć, że budżet GDDKiA w przypadku tej inwestycji wynosił ok. 161 mln zł.
Okazało się jednak, że pozostałe propozycje nie są już aktualne, a firmy nie są zainteresowane zawarciem umowy i z tego powody postępowanie zostaje unieważnione, Generalna Dyrekcja będzie musiała rozpisać całkiem nowy przetarg w tej sprawie. Dodatkowo, równolegle trwa postępowanie na nadzór nad pracami budowalnymi, które jest już na finiszu.
Przedsięwzięcie dotyczy budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I węzeł „Pyrzowice” – węzeł „Lotnisko”). Dodatkowo wykonawca będzie zobowiązany do budowy obiektów inżynierskich w ciągu jezdni, urządzeń ochrony środowiska, urządzeń związanych z drogą oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej. Odcinek ten liczy 9,722 km.