Świętokrzyski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił wybór najkorzystniejszych ofert w przetargu na budowę drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów na odcinku Lublin – Kraśnik. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki. W obecnej sytuacji cała trasa ma kosztować 1,129 mld zł.
Trasę S19 Lublin – Kraśnik podzielono na trzy części. Odcinek pierwszy prowadzi od węzła Konopnica do węzła Niedrzwica Duża (ok. 12 km), drugi zaczyna się wraz z węzłem Niedrzwica Duża, a kończy w węźle Kraśnik (ok. 20 km), z kolei ostatni fragment to trasa węzeł Kraśnik – węzeł Słodków (ok. 10 km).
W przypadku odcinka pierwszego oferty złożyło sześć podmiotów. Były to firmy: Mota Engil (340,291 mln zł), Polaqua (370,667 mln zł) i Budimex (393,764 mln zł) oraz konsorcja: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (367,805 mln zł), Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (312,298 mln zł), a także Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (420,521 mln zł).
Tu budżet był równy 363,5 mln zł, a wszystkie oferty przewidywały realizację zadania w ciągu 34 miesięcy i okres gwarancji równy 10 lat. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.
Jeśli chodzi o odcinek drugi to GDDKiA otrzymała propozycje od pięciu oferentów. Były to firmy: Mota Engil (498,028 mln zł), Polaqua (565,768 mln zł) i Budimex (524,914 mln zł) oraz konsorcja: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (556,054 mln zł), a także Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (514,748 mln zł).
Tu budżet był równy 604 mln zł, a wszystkie oferty przewidywały realizację zadania w ciągu 34 miesięcy i okres gwarancji równy 10 lat. Za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy Mota-Engil.
Do budowy trzeciego fragmentu zgłosiło się sześć podmiotów. Były to firmy: Porr (424,676 mln zł), Polaqua (368,666 mln zł) i Budimex (368,155 mln zł) oraz konsorcja: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (359,832 mln zł), Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (319,457 mln zł), a także Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (357,141 mln zł).
Tu budżet był równy 377,6 mln zł, a wszystkie oferty przewidywały realizację zadania w ciągu 34 miesięcy i okres gwarancji równy 10 lat. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.
Kryteria, jakimi kierowała się GDDKiA przy ocenie ofert, wyglądały następująco: cena (90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%). Jednak z uwagi na to, że wszystkie propozycje były jednakowe pod względem terminów, liczyła się tylko cena.
Ta trasa, o długości ok. 42 km, pobiegnie w ciągu Via Carpatia. Inwestycje dotyczące tej drogi są podawane jako priorytetowe dla obecnego rządu. Omawiany odcinek łączy się dalej z S19 Kraśnik – Lasy Janowski,
na którego budowę w październiku GDDKiA podpisała umowy.