Latem tego roku GDDKiA zleciła firmie Transprojekt Gdański opracowanie dokumentacji dla drogi, która połączy trasę S6 z planowaną lokalizacją elektrowni jądrowej. Teraz szuka firmy, która będzie nadzorowała proces przygotowania tej inwestycji.
To będzie zupełnie nowa trasa o długości ok. 30 km. Na razie nie jest znany jej dokładny przebieg. Zlecone zostało opracowanie dotyczące koncepcji programowej z wariantowaniem przebiegu trasy i materiałami do decyzji środowiskowej w dwóch odcinkach: Lubiatowo – droga wojewódzka nr 213 i droga wojewódzka nr 213 – droga ekspresowa S6.
GDDKiA ogłosiła przetarg na obsługę procesu przygotowania inwestycji. Chodzi o nadzór, koordynację oraz dokonywanie szczegółowej merytorycznej oceny dotyczącej poprawności przyjętych rozwiązań, kompletności, spójności, zgodności z przepisami i celem inwestycji.
Nadzór będzie dotyczył zakresu prac w specjalnościach: drogowej, mostowej, ochrony środowiska, geologicznej elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej.
Wybrany wykonawca będzie współpracował z zamawiającym na każdym etapie realizacji zamówienia. Ma to robić poprzez wyznaczoną osobę – koordynatora, którym powinna być osoba w specjalności drogowej.
Wykonawca – za pośrednictwem koordynatora – będzie zobowiązany do prowadzenia bieżącej analizy sytuacji związanej z realizacją projektu, identyfikowania ewentualnych problemów i ryzyk dla prawidłowej i terminowej realizacji projektu. Będzie też współpracował z innymi podmiotami zaangażowanymi w projekt, w tym m.in. inwestorem budowy elektrowni jądrowej – spółki Polskie Elektrownie Jądrowe czy inwestycji towarzyszących, w tym kolejowych.
10 stycznia poznamy oferty, które wpłyną w tym postępowaniu.