Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Krajowe - Zamość,Janów Lubelski

GDKKiA zapowiada inwestycje na DK74 między Janowem Lubelskim a Zamościem

| inf. pra źródło: 17.08.2022

PARTNERZY DZIAŁU


 

GDKKiA zapowiada inwestycje na DK74 między Janowem Lubelskim a Zamościem
fot. GDDKiA

Zobacz więcej na temat:

Obwodnice
S74
Obwodnica

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na początku XXI wieku, tuż po reformie administracyjnej i utworzeniu 16 województw, droga krajowa nr 74 miała lukę pomiędzy Gorajcem a Szperówką w okolicy Szczebrzeszyna. Jedną z pierwszych inwestycji było uzupełnienie tej przerwy. Kolejną, budowa obwodnicy Frampola oraz modernizacja dalszego odcinka do Gorajca. W ciągu najbliższych lat, w ramach Programu budowy 100 obwodnic, całkowicie zmienimy połączenie Janowa Lubelskiego z Zamościem - zapowiada GDDKiA.
W województwie lubelskim, w ramach realizacji Programu, zaplanowano siedem obwodnic. Pięć z nich powstanie w ciągu DK74: Janowa Lubelskiego, Dzwoli, Gorajca, Szczebrzeszyna oraz Zamościa. Dwie pozostałe to obwodnica Łukowa (DK63) oraz Łęcznej (DK82).

W efekcie, pomiędzy Janowem Lubelskim a Zamościem, zbudujemy ponad 42 km nowego przebiegu DK74 wyprowadzając ruch z miejscowości. Zmodernizujemy także obecny przebieg pomiędzy Janowem Lubelskim i Frampolem oraz Gorajcem i Szczebrzeszynem - zapowiada zarządca dróg. To łącznie blisko 20 km, a w efekcie powstanie wygodne i bezpieczne połącznie dwóch dróg ekspresowych: S19 w okolicy Janowa Lubelskiego oraz S17 na przedmieściach Zamościa. Kierowcy skorzystają z niego w 2029 r., po zakończeniu prac na ostatnich odcinkach. Łączny koszt realizacji tych wszystkich inwestycji wyniesie ok. 1,4 mld zł.

Rozbudowa i pierwsze obwodnice

W przyszłym roku GDDKiA planuje rozpocząć prace przy modernizacji obecnej DK74. Pierwszy przetarg, na realizację ponad 10-kilometrowego odcinka Gorajec - Szczebrzeszyn, unieważniono po odrzuceniu wszystkich złożonych ofert. Obecnie aktualizowana jest dokumentacja i po podpisaniu przez Ministra Infrastruktury aneksu od Programu Inwestycji GDDkiA planuje ogłosić ponownie przetarg. - Przygotowujemy się również do ogłoszenia przetargu na modernizację ponad 9 km DK74 pomiędzy Janowem Lubelskim i Frampolem wraz z budową blisko 3 km obwodnicy Dzwoli po nowym śladzie. Przetarg planujemy ogłosić we wrześniu br. Prace na tych odcinkach zakończyłyby się w 2024 r. Na przełomie III i IV kw. br. ogłosimy również przetarg na budowę, w systemie Projektuj i buduj, obwodnicy Gorajca o długości niemal 7 km. Jej realizacja zakończyłaby się w 2027 r - zapowiada dyrekcja.

Kolejne obwodnice w przygotowaniu

W związku z procedurą wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowywany jest raport oddziaływania na środowisko planowanej obwodnicy Janowa Lubelskiego. Dla dwóch kolejnych obwodnic, Szczebrzeszyna oraz Zamościa, przygotowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Pierwotnie planowaliśmy włączenie pierwszej z tych obwodnic do obecnego przebiegu DK74 na wysokości Klemensowa, a także modernizację obecnej drogi krajowej do Zamościa. Jednak w trakcie prac nad dokumentacją projektanci zaproponowali bezpośrednie połączenie obwodnic. W efekcie powstałby odcinek o długości ok. 23 km, który ominąłby Szczebrzeszyn oraz wszystkie miejscowości i wioski wzdłuż obecnego przebiegu DK74 do Zamościa. Dlatego też zrezygnowaliśmy z planów rozbudowy obecnego przebiegu DK74 rozwiązując umowę na przygotowanie dokumentacji. Nowoprojektowany przebieg obu obwodnic włączyłby się do S17 na węźle Zamość Sitaniec - pisze GDDKiA, zapowiadając spotkania informacyjne dla lokalnej społeczności na wrzesień. 

Planowany termin zakończenia realizacji obwodnic Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa to 2029 r. Wtedy też trasę pomiędzy Janowem Lubelskim i Zamościem, a także drogami ekspresowymi S19 i S7, przejedziemy drogą dostosowaną do parametrów klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z bezpieczniejszymi niż obecnie skrzyżowaniami na których będzie włączał się ruch lokalny. Nawierzchnia drogi na całej długości będzie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5