Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Pozostałe - Polska,Gdynia

Gdynia przymierza się do rozbudowy ul. Chwarznieńskiej

| Przemysław Farsewicz źródło: RI 10.08.2022

PARTNERZY DZIAŁU


 

Gdynia przymierza się do rozbudowy ul. Chwarznieńskiej
fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Polska
Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdynia ruszyła z przetargiem na przebudowę ulicy Chwarznieńskiej. To już drugi etap projektu poprawy komunikacji na drogach w dzielnicy Witomin. Do końca sierpnia powinniśmy poznać zainteresowane firmy. Inwestycja ma pomóc uspokoić ruch tranzytowy.
Rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej to kolejny etap przebudowy ulic w dzielnicy Witomin. Wcześniej, w 2019 roku, Gdynia zleciła przebudowę ul. Hodowlanej. Teraz rozbudowana ma zostać ulica Chwarznieńska od skrzyżowania z Małokacką do ul. Słonecznej. To 980 metrów drogi. Do tego dojdzie przebudowa łącznie ponad 830 metrów dróg przyległych – Sosnowej, Promiennej, Hodowlanej, Uczniowskiej, Niskiej. Widnej, Rolniczej, Wielkokackiej, Małokackiej oraz Żywicznej. Na pracach zyskają także piesi i rowerzyści.


fot. UM Gdynia

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na odcinku Witomińskim. W zakres inwestycji wchodzi także przebudowa przyległych ulic. Początek przebudowy ulicy Chwarznieńskiej rozpocznie się na wysokości ulicy Słonecznej, gdzie zakończyła się przebudowa zrealizowanego w przeszłości odcinka „leśnego”. Prace zaplanowano do skrzyżowania z ulicami: Rolniczą, Małokacką, Wielkokacką. W zamówieniu znalazła się również przebudowa ul. Sosnowej i Hodowlanej, odcinek ulicy Promiennej oraz skrzyżowanie Chwarznieńska – Rolnicza – Wielkokacka – Małokacka (stanowiące znaczny zakres prac). Przebudowa pozostałych skrzyżowań wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej i Hodowlanej jest minimalna i wynika z przebudowy ulic.

Objęty zadaniem odcinek ulicy Chwarznieńskiej zaprojektowano w klasie technicznej Z. Ulica pozostanie w przekroju jednojezdniowym dwupasowym. Wszystkie pasy ruchu mają mieć szerokość 3,25m z uwagi na przejezdność dla autobusów przegubowych w obrębie zatok autobusowych.

Wzdłuż całej trasy zaprojektowano obustronne chodniki oraz jezdnostronną (po stronie południowej) ścieżkę rowerową o szerokości 2,5m. Dla umożliwienia rowerzystom przejazdów poprzecznych przez ulicę Chwarznieńską, zaprojektowano przejazdy rowerowe.

Ze względu na funkcjonowanie na ulicy ruchu autobusowego przewidziano w projekcie lokalizacje przystanków autobusowych wyposażonych w zatoki autobusowe wraz z pełnowymiarowymi peronami. Lokalizacja nowych zatok i przystanków zbliżona jest do obecnej. Jedynie przystanki funkcjonujące obecnie przed skrzyżowaniami – przeniesiono za skrzyżowania. Dotyczy to skrzyżowań ul. Chwarznieńskiej z ul. Sosnową i ul. Promienną oraz z ul. Uczniowską.

Ulicę Sosnową zaplanowano jako drogę w klasie technicznej L, dwupasową dwukierunkową z obustronnymi chodnikami. Chodnik po obu stronach będą odsunięte pasem zieleni od jezdni, która będzie na nieco podwyższonym poziomie. Natomiast ulica Hodowlana pozostanie ulicą lokalną dwupasową,. Wzdłuż ulicy zlokalizowano maksymalną ilość miejsc postojowych prostopadłych oraz obustronne chodniki.

Zieleń wzdłuż ul. Chwarznieńskiej i Hodowlanej ma mieć charakter liniowy, dostosowany do geometrii układu drogowego oraz być kontynuacją wprowadzonej zielni ozdobnej wzdłuż ul. Chwarznieńskiej na odcinku w dzielnicy Chwarzno. Tam gdzie było to możliwe wzdłuż ulic wprowadzono szpalerowe nasadzenia drzew liściastych o wysmukłych koronach. Natomiast krzewy zostały posadzone w pasach zieleni oddzielających chodniki od jezdni.


Przebudowana infrastruktura docelowo ma zmienić charakter przestrzeni w dzielnicy Witomin, która obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy. Gdynia określiła termin realizacji na 14 miesięcy. Składanie ofert wyznaczono do 31 sierpnia. Wybór nastąpi po analizie ceny (60 proc.), okresu udzielonej gwarancji na roboty (20 proc.) oraz za doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (20 proc.). Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5