Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Intermodal - Polska

Grupa Stelmet: Już 600 kontenerów popłynęło do Wielkiej Brytanii

| inf.pras. źródło: Grupa Stalmet 01.08.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Grupa Stelmet: Już 600 kontenerów popłynęło do Wielkiej Brytanii
fot. Grupa Stalmet

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Transport drogą morską jest bardziej opłacalny niż transport kołowy, dlatego obecnie wszystkie dostawy z Grudziądza do Wielkiej Brytanii realizowane są z wykorzystaniem kontenerów – stwierdza w komunikacie Grupa Stelmet, zajmująca się produkcją i dystrybucją drewnianej architektury ogrodowej w Europie. W ubiegłym tygodniu Grupa dostarczyła do Wielkiej Brytanii 600-tny kontener z produktami z nowego zakładu MrGarden w Grudziądzu.
Produkty sprzedawane przez Grupę Stelmet na rynku brytyjskim wytwarzane są głównie w zakładzie MrGarden w Grudziądzu, uruchomionym jesienią 2016 r.

Jak informuje Grupa, od lutego br. dostawy do Wielkiej Brytanii realizowane są z wykorzystaniem transportu morskiego. W zakładzie w Grudziądzu produkty ładowane są do kontenerów, które następnie przewożone są do portu w Gdyni. Tam trafiają na statek typu feeder, czyli kontenerowiec wykorzystywany głównie w transporcie bliskomorskim, tzw. short sea, na stałych trasach.

 
Taką trasę pokonują wyroby Grupy Stelmet 

Feeder w Polsce zatrzymuje się jeszcze w Szczecinie, potem płynie do portu w Immingham/Hull i dalej do Felixstowe w Wielkiej Brytanii. Z portu w Immingham/Hull kontenery trafiają do centrum dystrybucyjnego Grupy w Much Wenlock, natomiast z portu Felixstowe do położonego w pobliżu centrum dystrybucyjnego Grupy w Harwich. Pokonanie całej trasy zajmuje 5-6 dni.

Koleją zamiast drogą? 

– W zeszłym tygodniu dostarczyliśmy na wyspy 600-tny kontener z naszymi wyrobami. Zważywszy, że tradycyjny transport kołowy, przy obecnych stawkach, jest o około 26% droższy niż transport kontenerowy drogą morską, od około dwóch miesięcy w Grudziądzu wszystkie produkty przeznaczone na rynek brytyjski ładujemy wyłącznie w kontenery. W szczycie sezonu planujemy wysyłać około 15-20 jednostek dziennie i rozważamy, czy przy takich ilościach dla odcinka Grudziądz – Gdynia nie udałoby się zastąpić transportu kołowego transportem kolejowym – mówi, cytowany w komunikacie prasowym Stanisław Bieńkowski, prezes zarządu Stelmet S.A.

– Początkowo, z portu w Gdyni feeder wypływał raz w tygodniu. W związku z dużym zainteresowaniem transportem morskim typu short sea i przy udziale naszych wolumenów dostaw, armator kilka tygodni temu uruchomił drugi statek – dodaje prezes.

Po morzu taniej

Transport morski w basenie Morza Bałtyckiego i Morza Północnego w dużym stopniu konkuruje z transportem kołowym, dlatego armatorzy wykorzystują jednostki kontenerowe zbliżone objętościowo do naczep. Podstawową jednostką jest kontener 45' HCPW (High Cube Palet Wide), czyli kontener o wydłużonej do 45 stóp długości, poszerzony i o podwyższonej wysokości. – Mimo że cały czas uczymy się optymalizacji powierzchni załadunkowej, średnia wielkość załadunku jaką uzyskujemy od początku wysyłek kontenerowych to ponad 21 m3, która jest lepszą od średniej jaką uzyskiwaliśmy dla naczep – wskazuje Stanisław Bieńkowski.

Wykorzystanie kontenerów obniża koszty transportu i dodatkowo pozwala lepiej organizować załadunek w zakładzie w Grudziądzu. Kontener przygotowany do wysyłki na Wyspy Brytyjskie w ciągu zaledwie kliku minut jest umieszczany na naczepie z wykorzystaniem specjalnego podnośnika, tzw. wozu bramowego. Transport do odbiorców z Europy Kontynentalnej realizowany jest ciężarówkami z wykorzystaniem standardowych naczep.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS