Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska,Małopolska

Gulermak i Mosy Łódź dokończą S7 po Webuild (dawniej Salini)

| Elżbieta Pałys źródło: RI/GDDKiA 26.04.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Gulermak i Mosy Łódź dokończą S7 po Webuild (dawniej Salini)
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska
Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wiadomo kto ma kontynuować budowę odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Widoma i Kraków. GDDKiA wybrała konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź. Wykonawca ma dostać za zlecane prace 1,545 mld zł.
Oferta została wybrana spośród sześciu, które wpłynęły do GDDKiA. Najtańsza tańsza była propozycja złożona przez PTU Intercor (1,254 mld zł). Najkorzystniejsza była druga pod względem ceny. Natomiast budżet GDDKiA wynosił 1,47 mld zł.

Jeśli pozostali oferenci nie złożą odwołań, umowa z konsorcjum zostanie podpisana.

Wykonawca będzie musiał zrealizować zadanie, które pierwotnie miała wykonać firma Webuild (dawniej Salini). Umowa z włoskim wykonawcą został zerwana w grudniu 2020 roku. Jak wskazywał inwestor, firma, mimo otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w lipcu ub.r., nie podjęła innych prac niż roboty przygotowawcze. Nie reagowała też na wezwania do poprawy.

Nowy wykonawca będzie kontynuował projektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej, a w przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował jego poprzednik, będzie zobowiązany do uzyskania odpowiednich uzgodnień i pozwoleń.

Droga ekspresowa S7 ma mieć 18,3 km długości. W ciągu trasy zaplanowano cztery węzły drogowe (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Powstaną także m.in. obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową.

Wyznaczający kraniec odcinka węzeł Widoma powstaje już w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice. W zakresie tego kontraktu nie ma też węzła Nowa Huta, który powstał już w ramach budowy odcinka S7 od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5