Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Warszawa

Hałas z S8 obwodnicy Marek – dodatkowe ekrany tylko po decyzji marszałka

| ep źródło: RI/GDDKiA 16.10.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Hałas z S8 obwodnicy Marek – dodatkowe ekrany tylko po decyzji marszałka
fot. Crusier, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dodatkowe zabezpieczenia przed hałasem z drogi ekspresowej S8 – obwodnicy Marek są możliwe tylko wówczas, gdy odpowiednie decyzje wyda marszałek województwa. GDDKiA nie może dowolnie modyfikować istniejących zabezpieczeń – przypomina warszawski oddział Generalnej Dyrekcji odnosząc się do powracającego tematu nadmiernej głośności nowej trasy.
Zgłaszane już na etapie budowy obawy o możliwą uciążliwość hałasową obwodnicy Marek nie rozwiały się po oddaniu trasy do ruchu. Sąsiadujący z trasą mieszkańcy skarzą się, że przy drodze jest zbyt głośno. Liczą, że podjęte zostaną działania, które zminimalizują problem.

GDDKiA: Potrzebna podstawa prawna

Tymczasem w praktyce nie jest to takie proste. Warszawska GDDKiA, jest inwestorem tego zadania, tłumaczy, że aby podjąć jakiekolwiek działania, musi mieć ku temu podstawę prawną.

Zabezpieczenia akustyczne przy drodze ekspresowej S8 na odcinku obwodnicy Marek zostały zrealizowane na podstawie prognoz hałasu określonych w raporcie do ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Przedstawione rozwiązania zostały ocenione i zaakceptowane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie i ujęte w decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – wyjaśnia w komunikacie inwestor.

Teraz oddziaływanie inwestycji na środowisko może być zweryfikowane przez analizę porealizacyjną. Jak wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA Oddział w Warszawie, obwodnica Marek jest realizowana w oparciu o dwie decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, z których każda w inny sposób określa termin wykonania analizy porealizacyjnej. – Z tego względu aktualnie opracowywana jest analiza dla odcinka od węzła Marki do rejonu pomiędzy rzeką a ul. Pustelnicką w Zielonce, natomiast dla pozostałego odcinka drogi analiza będzie mogła być wykonana dopiero po roku od oddania do użytkowania węzła Kobyłka – mówi rzeczniczka.

Wykonane analizy porealizacyjne zostaną przekazane do marszałka województwa mazowieckiego, który będzie mógł zobowiązać GDDKiA do ograniczenia ponadnormatywnego oddziaływania drogi.

Samorządy nie czekają

W międzyczasie, odpowiadając na liczne głosy mieszkańców, zweryfikować założenia hałasowe przy drodze postanowiły samorządy. Gminy: Marki, Zielonka, Kobyłka i Radzymin przy pomocy akredytowanych laboratoriów wykonały pomiary hałasu na swoim terenie (np. w Markach stwierdzono przekroczenie w dwóch miejscach – przy ul. Szpitalnej hałas był wyższy niż dopuszczalny o 5,2 dB, a przy ul. Curie Skłodowskiej – o 3,3 dB).

Wyniki zostały przekazane do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, a ten po analizie przekazał je do marszałka województwa. Marszałek – jeśli uzna to za uzasadnione – może zobowiązać GDDKiA do odpowiednich działań w celu ograniczenia ponadnormatywnego oddziaływania akustycznego drogi.

– Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie nie ma podstaw prawnych do dowolnej modyfikacji istniejących zabezpieczeń akustycznych – podkreśla inwestor. Dodaje, że podczas budowy drogi ekrany mogły być wykonane tylko w takim zakresie, w jakim określało to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. – Dobudowa jakichkolwiek dodatkowych zabezpieczeń akustycznych po oddaniu drogi do użytkowania może wynikać wyłącznie z nałożenia takiego obowiązku w decyzji administracyjnej wydanej przez Marszałka Województwa Mazowieckiego – tłumaczy warszawska GDDKiA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS