Dynamicznie rozwijająca się polska gospodarka wymaga realizacji nowych projektów infrastrukturalnych, do czego konieczne jest skierowanie wykwalifikowanych wykonawców robót. Partnerzy konsorcjum – Todini Central Asia, SP Sine Midas Stroy i Fabe Polska – są właśnie takimi przedsiębiorstwami, wyspecjalizowanymi w budowie dróg i infrastruktury towarzyszącej.
Od kilku lat z powodzeniem prowadzą prace na terenie Polski i poza jej granicami, zaś aktualnie ubiegają się o realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego oraz dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 między Płońskiem i Czosnowem. Zgromadzone na przestrzeni działalności doświadczenie oraz zaplecze sprzętowe pozwalają konsorcjum należycie wykonywać pracę oraz zapewnić satysfakcję i spełnić wymagania polskiego klienta.
Pierwszym z partnerów konsorcjum jest SP Sine Midas Stroy, która jest międzynarodową firmą, z powodzeniem biorącą udział w projektach budowy dróg i infrastruktury towarzyszącej. Obecnie działa głównie w Kazachstanie, gdzie ma siedzibę, jednakże od dwóch lat jest również obecna na polskim rynku przy realizacji budowy drogi wojewódzkiej nr 727 na terenie województwa mazowieckiego. Kontrakt jest wykonywany w dobrym tempie, aktualne zaawansowanie robót wynosi 80%, a czas na ukończenie przypada na 15 lipca 2020 roku. Spółka nieustannie udoskonala swoje technologie, a dzięki temu jest w stanie sprostać najwyższym standardom i wymaganiom rynków europejskich.
Od 2006 roku, kiedy to spółka została utworzona, zrealizowała łącznie 900 kilometrów dróg w technologiach betonowych i asfaltowych, jako wykonawca lub podwykonawca. Zostały one wykonane terminowo, z zachowaniem należytej jakości i wymaganych parametrów. Sine Midas Stroy ma w swoim posiadaniu własny, nowoczesny park maszynowy, składający się z ponad 500 specjalistycznych maszyn drogowych i budowlanych. Sprawna i nowoczesna flota pojazdów oraz wytwórni, pozwala spółce na sprawną realizację Projektów. Aktualnie SMS realizuje około 600 kilometrów kolejnych dróg. Firma zatrudnia łącznie około 1.500 osób, a kadra składa się z pracowników o najwyższych kwalifikacjach w zakresie budownictwa oraz specjalistów w inżynierii dróg i mostów. Przedsiębiorstwo cieszy się znacznym zaufaniem organizacji publicznych i prywatnych, z którymi współpracuje.
Sine Midas Stroy wyróżnia się konsekwencją w działaniu i innowacyjnymi rozwiązaniami, opartymi o doświadczenia zdobyte podczas pracy w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych jak i gruntowych, na które napotykała m.in. realizując zadania w Kazachstanie.
Kolejnym członkiem konsorcjum jest Todini Central Asia. Na początku istnienia firmy, działalność TCA obejmowała głównie tereny Włoch, jednak wraz z rozwojem firmy, jej zasięg rozszerzył się na inne kraje Europy i Azji Centralnej. TCA ma w swoim dorobku wykonanie, jako Generalny Wykonawca lub Podwykonawca, około 100 kilometrów dróg, a na chwilę obecną realizuje kolejnych 120 kilometrów dróg.
Podobnie do Sine Midas Stroy, TCA inwestuje w nowoczesny sprzęt budowlany oraz stale się rozwija, aby móc sprostać wysokim wymaganiom jakie są stawiane wykonawcom dróg na terenie Europy.
Mocnym polskim akcentem w konsorcjum jest Fabe Polska, spółka z siedzibą w Warszawie, która działa od 2016 roku. Swoją działalność rozpoczynała jako podwykonawca, jednak obecnie z powodzeniem realizuje projekty również jako generalny wykonawca m.in. wspomnianą rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 727 w województwie mazowieckim. Kadra Fabe Polska składa się z wykształconych polskich specjalistów. Najważniejszym zasobem spółki są oczywiście ludzie, ale i bogaty park maszynowy oraz nowoczesne wytwórnie mas bitumicznych, co stanowi w pełni polski kapitał. Firma umacnia swoją obecność na rynku i stale się rozwija poprzez inwestycje w środki trwałe i najnowocześniejszy sprzęt budowlany. Spółka, działając na polskim rynku już od 3 lat, zbudowała sieć sprawdzonych podwykonawców, w zakresie wykonawstwa i usług oraz posiada dobre relacje z dostawcami materiałów o najwyższej klasie. Przez okres działalności firma wykonywała kompleksowo roboty na drogach ekspresowych, rozpoczynając od prac ziemnych, przez produkcję i ułożenie mas asfaltowych, kończąc na pracach wykończeniowych budynków Miejsc Obsługi Podróżnych.
Większość aktualnie ogłaszanych przetargów ma formułę „zaprojektuj i wybuduj”, zaś spółka oferuje kompleksowe usługi w zakresie budownictwa, bazując na założeniu, aby większość prac w tym zakresie wykonywać samodzielnie, co umożliwia przedstawienie rozwiązań optymalizujących w dużym stopniu jakość i cenę na potencjalnych zadaniach. Spółka posiada dobre relacje z kilkoma przedsiębiorstwami lokalnymi, świadczącymi usługi projektowe.
Konsorcjum stanowi sumę potencjałów jego członków, tj. zarówno potencjału kadrowego, potencjału finansowego, potencjału w zakresie wiedzy i doświadczenia międzynarodowego, które wspólnie pozwalają zaoferować usługi na najwyższym poziomie. Podstawowym założeniem jest aby zadania, których podejmuje się konsorcjum, były w największym możliwie zakresie wykonywane samodzielnie, dzięki czemu jest ono w stanie zaoferować ceny korzystniejsze z punktu widzenia polskiego podatnika, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów jakościowych. Partnerzy stanowią firmy założone przez inżynierów budowlanych i przez nich zarządzane, które posiadają możliwości samodzielnej realizacji robót w znacznym zakresie.
Konsorcjum jest szansą dla poprawy jakości infrastruktury drogowej w dynamicznie rozwijającej się Polsce, która dla dalszego rozwoju potrzebuje pełnej sieci dróg ekspresowych i autostrad. Konsorcjum pragnie służyć swoją wiedzą, międzynarodowym doświadczeniem i zasobami, aby urzeczywistnić polskie cele w zakresie budowy tych sieci drogowych.