Pierwszy przetarg na budowę autostrady A2 w stronę Siedlec rozstrzygnięty. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako najkorzystniejszą na budowę odcinka Kałuszyn – Groszki wskazała ofertę złożoną przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.
Wybrana oferta była najtańsza spośród ośmiu ofert złożonych w przetargu. Jej wartość to prawie pół miliarda złotych (499,7 mln zł). Wycena mieściła się w budżecie inwestora.
Mowa o pierwszym z trzech odcinków autostrady A2, która poprowadzi od obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Siedlec.
Teraz dokumentacja dotycząca przetargu trafiła do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli kontrola zakończy się wynikiem pozytywnym, a pozostali wykonawcy nie wniosą odwołań, z wykonawcą zostanie podpisana umowa.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz realizacja robót budowlanych. Odcinek między obwodnicą Mińska Mazowieckiego – węzłem Kałuszyn (o roboczej nazwie Ryczołek) i węzłem Groszki będzie miał 12 km. Trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z rezerwą pod trzeci pas w przyszłości. Do wybudowania będzie węzeł drogowy Groszki.
W ramach kontraktu powstaną także drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego.
Na rozstrzygnięcie czekają dwa pozostałe odcinki A2 w stronę Siedlec: Groszki – Gręzów oraz (najtańszy był chiński Stecol Corporation) oraz Gręzów – Siedlce Zachód (najtańsza Polaqua).
W realizacji są obecnie dwa odcinki pomiędzy węzłem Lubelska w pobliżu Warszawy i obwodnicą Mińska Maz. Za wykonanie obu odpowiada Polaqua.
W przygotowaniu są odcinki Siedlce – Biała Podlaska i Biała Podlaska – granica państwa. W obu przypadkach za wykonanie koncepcji programowej odpowiada Multiconsult Polska.