GDDKiA ogłosiła przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z decyzją środowiskową dla ekspresówki, która połączy aglomerację toruńsko-bydgoską oraz autostradę A1 z aglomeracją warszawską.
W ramach zamawianych opracowań, powstać ma dokumentacja, która wskaże przebieg drogi ekspresowej S10, od autostrady A1 w pobliżu Włocławka aż do aglomeracji warszawskiej. Chodzi o odcinki od A1 do granicy woj. kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego oraz dalej do skrzyżowania z S50 w okolicy Naruszewa, a także od połączenia S10 z S50 do skrzyżowania z S7 w okolicy Przyborowic.
Do tej pory dla tej trasy opracowane zostało studium korytarzowe, w ramach którego zaproponowano 4 możliwe korytarze. Teraz projektanci przeanalizują możliwe warianty przebiegu trasy, przedstawiając alternatywne rozwiązania. Ostateczny przebieg drogi zatwierdzi decyzja środowiskowa.
Zatwierdzone korytarze, konsultowane m.in. z samorządami obejmują pas terenu o szerokości ok. 5 km. Docelowo droga zajmie ok. 100 m, a nieco więcej tylko w rejonie planowanych Miejsc Obsługi Podróżnych oraz węzłów.
W ramach planowanej inwestycji powstać ma ok. 120 km drogi ekspresowej, w tym ok. 80 km na terenie woj. kujawsko-pomorskiego oraz ok. 40 km na terenie woj. mazowieckiego. Droga połączy się z a obwodnicą aglomeracji warszawskiej. Ma istotne znaczenie dla transportu dalekobieżnego pomiędzy dwiema aglomeracjami.
GDDKiA wyznaczyła termin składania ofert na 7 lutego 2022 r. Zakłada, że umowa z firmą projektową zostanie podpisana na przełomie maja i czerwca.
Niedawno został także ogłoszony przetarg na dokumentację dla dwóch odcinków aglomeracji warszawskiej.