Duże zainteresowanie wzbudził przetarg dotyczący budowy nowego mostu na rzece Wieprz w ciągu drogi krajowej nr 82. Zgłosiło się aż 11 wykonawców. Najtańszy jest Budimex.
Większość ofert zmieściło się w zaplanowanym budżecie inwestora wynoszącym 43,2 mln zł. Ofertę wycenioną najniżej złożył Budimex, proponując 36,461 mln zł. Kolejne propozycje złożyli: konsorcjum na czele z firmą Intop – 39,593 mln zł, konsorcjum Roverpol – 39,790 mln zł, Nowak Mosty – 40,907 mln zł, konsorcjum na czele z Mostostalem Kielce – 42,290 mln zł, konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lubartowa – 42,305 mln zł oraz Intop Tarnobrzeg – 42,994 mln zł.
Poza budżetem zamawiającego wycenione zostały oferty: Strabag – 44,210 mln zł, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa – 46,554 mln zł, Most z Sopotu – 47,483 mln zł oraz Mosty Łódź – 47,735 mln zł.
W ramach przetargu wybudowany ma być nowy most w ciągu drogi krajowej nr 82 w miejscowości Łęczna. Powstanie obok istniejącego obiektu, który jest w złym stanie technicznym. Nowa lokalizacja mostu oddali ruch od zabudowy mieszkaniowej, a przy okazji pozwoli uniknąć kolizji z innymi sieciami na etapie budowy. Istniejąca przeprawa umożliwi jednocześnie prowadzenie robót przy czynnej trasie.
Nowy most będzie miał 7-metrową jezdnię i obustronne półmetrowe opaski oraz ciągi pieszo-rowerowe. Przy trasie zamontowany zostanie ekran dźwiękochłonny. Konstrukcja będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton.
Kierowcy nowym mostem na trasie z Lublina do Włodawy mają pojechać na przełomie 2023 i 2024 roku.