Konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras złożyło najtańszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S7 Pieński – Płońsk. Najtańsza oferta jest warta 288,9 mln zł. Budżet zamawiającego to 471,4 mln zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie, która odpowiada za realizację ekspresowej siódemki między granicą województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego otrzymała 11 ofert. Wszystkie nie tylko zmieściły się w zaplanowanym budżecie, ale były znacznie niższe od pułapu wyznaczonego przez inwestora.
Najtańsza oferta wyniosła niespełna 289 mln zł, a najdroższa 359,4 mln zł. Tę ostatnią złożył Budimex.
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali najkrótszy możliwy czas realizacji - 34 miesiące oraz 10 lat gwarancji.
To ostatnie otwarcie ofert cenowych na budowę drogi ekspresowej S7 między Płońskiem a Napierkami na granicy województw. To w sumie 71 km, które będą budowane w podziale na cztery odcinki: Napierki – Mława (14 km), Mława – Strzegowo (21,5 km), Strzegowo – Pieńki (22 km) i Pieńki – Płońsk (13,7 km).
źródło: GDDKiA
Także oferty na pozostałe trzy, wcześniej otwarte oferty wycenione zostały znacznie poniżej budżetu zamawiającego. W przypadku odcinka
Strzegowo – Pieńki najtańsza oferta była warta 508,8 mln zł (Salini Impregilo), przy budżecie wynoszącym 872,4 mln zł.
Na fragment
Mława – Strzegowo najtańszą ofertę złożył Porr. Jest warta 446,2 mln zł, podczas gdy budżet inwestora szacowany był na 695,5 mln zł.
Budowa drogi ekspresowej na odcinku
Napierki – Mława została wyceniona przez wykonawców w najtańszej opcji na 294,7 mln zł – tę propozycję złożyło konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Zamawiający planował wydać 437,9 mln zł.
Inwestycja jest realizowana w systemie projektuj i buduj. Oznacza to, że wykonawcy najpierw zaprojektują trasę, uzyskają niezbędne pozwolenia, a potem przystąpią do robót budowlanych. Trasa powinna być gotowa w połowie 2021 roku.
Na odcinku, na który otwarto oferty, powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, węzeł drogowy i jedno miejsce obsługi podróżnych. Wykonawca przebuduj także drogi krzyżujące się z przyszłą ekspresówką i wykona infrastrukturę dla ruchu pieszego i rowerowego.