Drugi etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, który w przyszłości będzie częścią drogi S19 ma już zielone światło od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie. Wydana została decyzja środowiskowa dla tej inwestycji.
Procedura w tej sprawie toczyła się od kwietnia ub. roku.
Obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego to część budowy trasy S19 na północ od Lubartowa do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego. W drugim etapie, który ma być realizowany, chodzi o dobudowanie drugiej jezdni do istniejącej już drogi i dostosowanie jej tym samym do parametrów drogi klasy S.
Odcinek, o którym mowa liczy 6,6 km długości. W przyszłości stanie się on częścią drogi ekspresowej S19 pomiędzy granicą województw mazowieckiego i lubelskiego a Lubartowem.
S19 Lubartów – granica województwa będzie realizowana w podziale na trzy części, z których każda obejmuje po dwa odcinki. Część I to odcinki: granica województwa – Międzyrzec Podlaski (do węzła Międzyrzec Podlaski Północ o dł. 10,6 km oraz II etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego dł. 6,633 km.
Część 2 obejmuje odcinki: Międzyrzec Podlaski (koniec obwodnicy) – Radzyń Podlaski (węzeł Radzyń Podlaski Północ dł. ok. 22 km oraz Radzyń Podlaski – Kock (początek obwodnicy), dł. ok. 18 km.
Część 3 to fragmenty: II etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej, dł. ok. 8 km, koniec obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej – węzeł Lubartów Północ dł. 15,7 km.
W sumie to ponad 81 km drogi ekspresowej pomiędzy Lublinem a Białymstokiem.