Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie wydała decyzję środowiskową dla odcinka drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim. Mowa o trasie między Troszynem a Świnoujściem. Infrastruktura ma być gotowa w 2023 roku.
Inwestycja została podzielona na cztery części. Ich długość to kolejno ok. 10 km, 5 km, 10 km i 8 km, czyli łącznie 32,953 km. Cały odcinek będzie łączył Świnoujście z miejscowością Troszyn, na terenie której rozpoczyna się istniejący odcinek S3. Ten istniejący odcinek jest jednak niedługi. Kończy się on w Ostromecku i potem, aż do Miękowa, mamy drogę krajową.
Trasa będzie przebiegać m.in. przez Międzyzdroje i Wolin. Poprawi ona skomunikowanie regionu. Jest ona bardzo ważna w kontekście budowy tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu, którą ma realizować konsorcjum, na którego czele stoi firma Porr.
Planowana droga częściowo wykorzystuje ślad istniejącej drogi krajowej nr 3, a częściowo przebiega po nowym śladzie. Na odcinkach, na których tras zaprojektowana została po nowym śladzie, istniejąca droga krajowa służyć będzie jako trasa dojazdowa.
Szczeciński oddział GDDKiA prowadzi już przetarg na badanie na rozpoznanie podłoża gruntowego dla tego budowy odcinka. Zamawiający na oferty czeka do 27 września br.