Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na budowę drogi ekspresowej S11 Kępno – granica woj. opolskiego i śląskiego. Decyzja jest ostateczna i pozwala na kontynuację prac projektowych.
S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Docelowo będzie miała długość ok. 550 km, z czego obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 126 km. Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze
Jednym z fragmentów trasy będzie odcinek Kępno – granica woj. opolskiego i śląskiego. W planie jest budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 45,8 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Niedawno Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołań, utrzymał w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla fragmentu S11 Kępno - granica województw. – Utrzymanie decyzji w mocy pozwala na kontynuację prac projektowych, czyli sfinalizowanie koncepcji programowej oraz uwzględnienie jej postanowień w przygotowywanych dokumentach do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji. Rozpoczęcie robót budowlanych planujemy w 2025 r., po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Początek odcinka zostanie zlokalizowany będzie na terenie woj. wielkopolskiego, łącząc się z oddaną do ruchu w 2021 r. obwodnicą Kępna (powiatowe miasteczko w Wielkopolsce). Kolejna, niemal 3-kilometrowa część trasy, zlokalizowana będzie na terenie woj. łódzkiego. Z kolei 31 km drogi przebiegać będzie przez woj. opolskie, przez gminy: Byczyna, Kluczbork i Lasowice Wielkie. Koniec tego odcinka połączy się z realizowaną obecnie obwodnicą Olesna (powiatowe miasteczko w woj. opolskim).
W planie jest budowa czterech węzłów drogowych: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ planowana jest lokalizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. W rejonie tego węzła planowana jest również budowa Obwodu Utrzymania Drogi. Zaplanowano także budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt.