Jest już komplet decyzji zezwalających na budowę autostrady A1 między granicą województw łódzkiego i śląskiego a węzłem Częstochowa Północ. Ostatni ZRID dotyczy wykonania połączenia dróg lokalnych wzdłuż projektowanej autostrady w Kościelcu i Mykanowie oraz na budowę obiektu mostowego na cieku Pijawka w pobliżu miejscowości Grabowa.
Chodzi o decyzję w ramach budowa autostrady A1 od końca obwodnicy Częstochowy do Tuszyna, odcinek E. Jego wykonawcą jest Polaqua.
Wydana właśnie decyzja dotyczy następującego zakresu prac:
– budowy jednojezdniowego odcinka drogi lokalnej DL7 o długości ok. 8 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą, budową chodników, zjazdów oraz odwodnienia,
– wykonania mostu w ciągu drogi lokalnej nad rzeką Pijawką w pobliżu Grabowej,
– budowy przepustów – przejść dla zwierząt średnich i małych,
– budowy urządzeń ochrony środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, oświetlenia oraz przebudowy infrastruktury technicznej.
Jak przypomina GDDKiA, w sierpniu 2019 r. uzyskany został ZRID zamienny obejmujący budowaną autostradę. Wydano go na podstawie złożonego przez wykonawcę kompletnego wniosku o podjęcie wcześniej zawieszonego postępowania. – Ta czynności była warunkiem osiągnięcia przez wykonawcę 15 marca 2019 r. pierwszego kamienia milowego. Tym samym został zakończony etap projektowania i uzyskiwania wymaganych prawem decyzji administracyjnych do wykonanej przez wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca kontynuuje prace na północnym odcinku autostrady A1 – informuje inwestor.
Umowa na ten odcinek została podpisana 23 sierpnia 2018 r. To ostatni brakujący fragment autostrady A1 na terenie województwa śląskiego. Liczy prawie 17 km.
W ostatnim czasie wykonawca kontynuował wykonywanie nasypów oraz podbudowy pomocniczej. Realizował także prace związane z rozbiórką pozostałości po starej jezdni DK-1.
Prowadzone były także prace związane z elementami fundamentowymi obiektów mostowych. Pracowano też przy budowie podpór i elementów ustroju nośnego.
W najbliższym czasie mają się rozpocząć prace związane z podbudową zasadniczą oraz montażem belek nośnych na planowanym przejściu dla dużych zwierząt.
Roboty budowlane związane z tą inwestycją mają się zakończyć do końca czerwca 2022 roku.