Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska,Mazowieckie

Jest pierwsza umowa na S7 Płońsk – Czosnów. Wykonawcą Budimex

| Elżbieta Pałys źródło: RI 12.05.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Jest pierwsza umowa na S7 Płońsk – Czosnów. Wykonawcą Budimex
fot. Google Maps

 

Pierwszy z trzech odcinków drogi ekspresowej S7 na Mazowszu zakontraktowany. To fragment między Czosnowem i Modlinem. Ma być gotowy przed końcem 2023 roku. Jest duże prawdopodobieństwo, że odcinek zostanie udostępniony wcześniej – zadeklarował wykonawca.
Podpisana dziś umowa dotyczy odcinka liczącego 10 km. Jego wykonawcą jest Budimex a kontrakt jest wart ok. 598,8 mln zł. Zgodnie z nim droga powinna być gotowa w ciągu 36 miesięcy nie licząc okresów zimowych w czasie prowadzenia robót budowlanych. Pierwsze 10 miesięcy to czas na projektowanie i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. 

– S7 to lider wśród dróg, gdzie zdarza się najwięcej wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Ta droga musi zostać przebudowana – powiedział podczas konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Docelowo ta droga połączy Trójmiasto, Mazowsze i południe naszego kraju. Realizujemy wiele inwestycji, także w trudnym czasie spowodowanym epidemią kryzysu – dodał.

 
fot. MI
Droga S7 między Czosnowem a Modlinem ma mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Trasa ekspresowa powstanie w miejscu dotychczasowej krajowej siódemki. Finał spodziewany jest w końcówce 2023 r. Inwestycja będzie realizowana pod ruchem. – To będzie jedno z największych wyzwań – przyznał Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. Dodał jednak, że biorąc pod uwagę doświadczenie firmy z powstającej również pod ruchem autostrady A1 między Tuszynem i Piotrkowem, uda się tak zorganizować prace, by wykonać zadanie wcześniej. – Mamy kilka pomysłów – powiedział nie zdradzając szczegółowych rozwiązań. – Jest duże prawdopodobieństwo, że pojedziemy tą drogą wcześniej niż w listopadzie 2023 roku – powiedział prezes Budimeksu.

Wiadomo, że w czasie budowy kierowcy mają mieć do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, ale trudności z pewnością nie da się uniknąć.

W ramach zadania rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Ponadto konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Decyzję o rodzaju nawierzchni – betonowej lub asfaltowej – inwestor pozostawił wykonawcy. Podczas konferencji prasowej Dariusz Blocher poinformował, że wykonawca planuje wykonać nawierzchnię bitumiczną.

– To piętnasta umowa w tym roku – powiedział o zawartym dziś kontrakcie Tomasz Żuchowski. – Razem z nią będziemy mieli w portfelu 9 mld zł i 223 km w umowach podpisanych w tym roku – dodał szef GDDKiA. Zauważył jednocześnie, że to nie pierwsza inwestycja w tym roku, którą ma realizować Budimex.

– W ciągu dwóch tygodni to trzecia podpisana przez nas umowa na budowę dróg ekspresowych – przyznał Dariusz Blocher. – To jasno pokazuje, że życie na polskich budowach się toczy i że rząd myśli o tym co nas czeka w przyszłości, bo podpisywane umowy dają stabilizację i pewność jutra dla ponad miliona pracowników branży drogowej i budowlanej – stwierdził szef Budimeksu.

Obecnie na etapie postępowania przetargowego są jeszcze dwa odcinki S7 między Warszawa a Płońskiem. W jednym przypadku (Siedlin - Załuski) nie wskazano jeszcze najkorzystniejszej oferty, w drugim (Załuski - Modlin) rozstrzygnięcie zostało zaskarżone do Krajowej Izby Odwoławczej. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5