Ruszyła procedura przetargowa na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi ekspresowej S6 – zachodniej obwodnicy Szczecina. W ramach tej inwestycji powstanie m.in. tunel pod Odrą.
Przetarg na projekt jest realizowany w podziale na dwie części. Pierwsza obejmuje odcinki: Kołbaskowo – Dołuje (ok. 15,4 km) Dołuje – Police (ok. 12 km) oraz węzeł Będargowo (jako odrębne opracowanie). Druga część dotyczy odcinka Police – Goleniów (23,4 km).
W ramach przetargu wykonane mają być m.in.: mapy do celów projektowych, projekt budowlany (z wyłączeniem projektu technicznego), materiały do decyzji ZRID, projekty podziału nieruchomości.
Ponadto w ramach części pierwszej zamówienia trzeba będzie opracować raport o oddziaływaniu na środowisko i uzyskać decyzję środowiskową dla węzła Będargowo i Obwodu Utrzymania Drogi Kołbaskowo. W przypadku części II raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz decyzji środowiskowej będzie wymagał opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko dla OUD Police.
W pierwszej części zamówienia trzeba zaprojektować, poza trasą główną, m.in. węzły Kołbaskowo, Dołuje i Będargowo (w nowej lokalizacji) oraz węzły Dobra i Tanowo. Inwestor zastrzega, że dokumentacja powinna umożliwiać opcjonalną realizację węzła Tanowo i Dobra. Do zaprojektowania jest także Miejsce Obsługi Podróżnych Sławoszewo. Na opracowanie dokumentacji w tej części przewidziano 31 miesięcy.
W ramach części drugiej zamówienia projektowana będzie m.in. droga ekspresowa wraz z węzłami: Police, Modrzewie i Goleniów Północ, a także Miejsca Obsługi Podróżnych oraz obwód drogowy Police. W OUD zlokalizowane będzie m.in. Centrum Zarządzania Tunelem i Regionalne Centrum Zarządzania Ruchem. Ta część obejmuje także największy obiekt inżynierski te inwestycji – dwunawowy tunel w ciągu drogi ekspresowej. Obiekt poprowadzi ruch m.in. pod rzeką Odrą oraz terenami zakładów przemysłowych Police.
Wszystkie opracowania dla części drugiej zamówienia mają powstać w ciągu 38 miesięcy, przy czym w ciągu 3 miesięcy wybrany projektant ma przedstawić wstępna koncepcję budowy tunelu.
Szczecińska GDDKiA czeka na oferty do 20 stycznia.