Konsorcjum firm Drogowa Trasa Średnicowa oraz Inko Consulting będzie pełnić nadzór inwestorski nad budową jednego z odcinków drogi ekspresowej S3 w kierunku granicy z Czechami. Przetarg na nadzór dla drugiego z odcinków trzeba powtórzyć.
Umowa zawarta w ostatnim dniu października dotyczy odcinka Bolków – Kamienna Góra. Wartość kontraktu to blisko 17 mln zł.
Czas w jakim ma obowiązywać umowa to minimum 77 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Odcinek, nad którym nadzór będzie sprawowało konsorcjum na czele z Drogową Trasa Średnicową będzie budować konsorcjum Porr. Umowa na projekt i budowę została podpisana 17 października i jest warta ponad 1,5 mld zł. Porr na wykonanie zlecenia ma 47 miesięcy.
Odcinek objęty umową ma ok. 16 km długości. Na trasie powstaną m.in. dwa tunele – będą miały długość 0,320 km i 2,290 km.
To jeden z dwóch odcinków, które pozostały by połączyć drogę S3 z granicą z Czechami. Drugi – od Kamiennej Góry do Lubawki z dwoma węzłami drogowymi zbuduje konsorcjum Mosty Łódź i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego. Kontrakt jest wart blisko 880 mln zł. Trasa będzie miała ponad 15 km długości.
Na tym odcinku trzeba ogłosić ponowny przetarg na sprawowanie nadzoru. Prowadzone od października 2017 roku postępowanie zostało unieważnione, gdyż wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą – ZBM Inwestor Zastępczy – poinformował, że nie jest w stanie podjąć się realizacji zadania. Wszystkie pozostałe oferty – w sumie złożono ich 8 – zostały, z różnych powodów – odrzucone.