Wojewoda mazowiecki wydal decyzję zezwalającą na realizację 13,5 km odcinka B drogi ekspresowej S7 miedzy Warszawą a Grójcem. Chodzi o fragment od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.
Cały odcinek B liczy 14,8 km. Ze względów proceduralnych podzielono go na dwa fragmenty. Dla pierwszego, liczącego 1,3 km ZRID został wydany w październiku. Obecna decyzja obejmuje pozostałą część, tj. 13,5 km.
Na podstawie wydanej decyzji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na odcinku B zaplanowano 3 węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos oraz Tarczyn Północ, a także 14 wiaduktów, 3 mosty i kładkę dla pieszych poprowadzoną nad drogą ekspresową.
Za wykonanie tego zadania odpowiada IDS-Bud.
To jeden z trzech odcinków, na które podzielono południowy wylot z Warszawy. Będący w realizacji odcinek ekspresówki Warszawa Grojec liczy ponad 29 km. Są to: odcinek A od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (ok. 6,6 km), odcinek B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ (ok. 14,8 km) oraz odcinek C od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca (ok. 7,9 km).
Na całym przebiegu powstanie w sumie 6 węzłów drogowych.
Pierwszy z odcinków – A – na razie nie ma wykonawcy. GDDKiA rozwiązała umowę z firmą Rubau i ogłosiła nowe postępowanie. Najtańszą ofertę złożyła firma Polaqua. Odcinek C jest już w budowie. Wykonuje go Mota Engil.