Wojewoda mazowiecki wydał dziś ostatnią decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka S2 Puławska – Lubelska, czyli Południowej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o odcinek przebiegający przez Ursynów i Wilanów.
Wydana dziś decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Dotyczy zadania A zakładającego budowę fragmentu drogi ekspresowej S2 na odcinku od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) o długości ok. 4,6 km.
W ramach tego zadania powstaną m.in. dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu w każdym kierunku wraz z tunelem o długości ok. 2,3 km. Wybudowane będę także dwa węzły: Ursynów Zachód i Ursynów Wschód. Projekt obejmuje również budowę i przebudowę infrastruktury podziemnej oraz budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
To ostatnia decyzja dotycząca Południowej Obwodnicy Warszawy. Trasę można już budować na całej długości.
Jak podaje GDDKiA, wykonawca rozpocznie roboty od przeniesienia przystanków w obrębie obszaru oddziaływania budowy na ruch autobusowy (chodzi o ul. Pileckiego, ul Stryjeńskich i Al. KEN). Ponadto będzie prowadził wycinkę drzew wzdłuż północnej strony ul. Płaskowickiej oraz inne prace przygotowawcze.
fot. GDDKiA
Cała Południowa Obwodnica Warszawy to trzy odcinki realizacyjne: odcinek A (ok. 4,6 km) w. Puławska – w. Przyczółkowa wraz z budową tunelu pod Ursynowem, odcinek B (ok. 6,45 km) w. Przyczółkowa – w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę oraz odcinek C (ok. 7,45 km) w. Wał Miedzeszyński – w. Lubelska w ramach którego konieczne będzie wybudowanie estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Na odcinkach B i C trwają już prace budowlane. Prace związane ze wzmocnieniem tunelu metra, pod którym w przyszłości pobiegnie droga ekspresowa od wiosny trwają już także na odcinku A.
Wykonawcą odcinka A jest Astaldi, odcinka B – Gulermak, a odcinka C Warbud.
Umowy z wykonawcami zostały podpisane w grudniu 2015 r. Inwestycja powinna się zakończyć w sierpniu 2020 r.