Wojewoda kujawsko pomorski Mikołaj Bogdanowicz wydał Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dotyczące dwóch odcinków drogi ekspresowej S5. Mowa o trasie od węzła Białe Błota do Szubina oraz o fragmencie Aleksandrowo – Tryszczyn. Oznacza to, że aby S5 w województwie kujawsko-pomorskim mogła być cała budowana potrzeba jeszcze jednej decyzji ZRID.
Pierwszy fragment S5, który otrzymał dziś decyzję ZRID to trasa od węzła Białe Błota do Szubina. Liczy ona 9,7 km. Wykonawcą odcinka jest firma Impresa Pizzarotti, a wartość podpisanej w 2015 roku umowy to 259,926 mln zł.
Drugi odcinek, ten od Aleksandrowa do Tryszczyna, który będzie stanowić obwodnicę Bydgoszczy. Jego długość to 14,7 km, wykonawcą jest konsorcjum firm Intercor i Trakcja, a GDDKiA zapłaci za jego realizację 369 mln zł. Z decyzję ZRID w przypadku tej trasy były problemy z uwagi na to, że konieczne było przeprojektowanie wiaduktu kolejowego, aby dostosować się do planowanych inwestycji na kolei.
Odcinki, które wcześniej już otrzymały zezwolenie na realizację to Nowe Marzy – Dworzysko (długość odcinka: 23,3 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti), Dworzysko – Aleksandrowo (długość odcinka: 22,4 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti), Szubin – Jaroszewo (długość odcinka: 19,3 km, wykonawca: Trakcja i Intercor) oraz Jaroszewo – granica województwa (długość odcinka: 25,1 km, wykonawca: Kobylarnia i MIrbud).
Prace nie mogą jeszcze ruszyć jedynie na trasie od miejscowości Tryszczyn do miejscowości Białe Błota. Jego długość to 13,5 km, a wykonawcą jest konsorcjum firm Polaqua i Dragados.
Całkowita długość wspomnianych wyżej tras to 128 km. Droga stanowi całość przebiegu S5 w województwie kujawsko-pomorskim. Według planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad infrastruktura ma być gotowa w latach 2018-2019.