Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Jeszcze w tym roku ominiemy Bydgoszcz obwodnicą

| ep. źródło: RI 10.11.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Jeszcze w tym roku ominiemy Bydgoszcz obwodnicą
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przed końcem tego roku GDDKiA planuje udostępnić kierowcom część trasy ekspresowej S5 pomiędzy węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Błonie. Prace na wszystkich odcinkach zakończą się w 2022 roku.
Droga ekspresowa S5 to jedna z najważniejszych tras na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. To 128 km od granic województw wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego do trasy A1 z planem przedłużenia aż do ekspresowej siódemki w pobliżu Ostródy.

Realizację podzielono na 7 odcinków. Ich zaawansowanie jest różne – są odcinki, po których kierowcy już jeżdżą i takie, dla których trzeba było wybrać nowych wykonawców.

Nowe Marzy – Świecie Południe

Na odcinku Nowe Marzy – Świecie Południe nowy wykonawca prowadzi prace w terenie jak i na głównych obiektach w ciągu trasy odcinka o długości ponad 23 km.

Za ten odcinek, po rozwiązaniu umowy z firmą Impresa Pizzarotii, odpowiada Budimex.

Pod koniec października, po przeniesieniu ruchu na nowy wiadukt w obrębie węzła Nowe Marzy, zrealizowany został pierwszy kamień milowy inwestycji. Przewidywany koniec prac to III kwartał 2022 r.

Świecie Południe – Bydgoszcz Północ

Także na odcinku Świecie Południe – Bydgoszcz Północ prace prowadzi nowy wykonawca. Tu wiosną pracę przejęło konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. Jak informuje GDDKiA, zawansowanie rzeczowe, od przejęcia placu budowy, na koniec października wzrosło do ponad 13 proc.

W ostatnim miesiącu przeprowadzono cztery zmiany organizacji ruchu, które są związane z postępami prac.

Planowane zakończenie budowy ponad 22-kilometrowego odcinka to III kwartał 2022 r.

Bydgoszcz Północ – Bydgoszcz Opławiec 

Odcinek Bydgoszcz Północ – Bydgoszcz Opławiec liczy blisko 15 km. Kierowcy wjechali na tę trasę 23 grudnia, ale korzystają z niej na zasadach tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
W ostatnim miesiącu wykonawca – konsorcjum firm Trakcja i Intercr – prowadził prace na instalacjach odwadniających.

Bydgoszcz Opławiec – Bydgoszcz Błonie 

Na odcinku Bydgoszcz Opławiec – Bydgoszcz Błonie zaawansowanie rzeczowe na koniec października wynosiło ponad 82 proc. – Na odcinku o długości 13 km, najbardziej zaawansowany jest fragment północny, pomiędzy węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Zachód. Jeszcze w tym roku planujemy udostępnić ten odcinek kierowcom w ramach czasowej organizacji ruchu. Tym samym będzie można ominąć Bydgoszcz obwodnicą – informuje GDDKiA.

Prace wykończeniowe potrwają jednak jeszcze do I kw. 2021 r. Wykonawcą jest konsorcjum firm Polaqua i Dragados.

Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ

Konsorcjum w składzie Kobylarnia i Mirbud kontynuuje także prace po włoskim wykonawcy na prawie 10-kilometrowym odcinku Bydgoszcz Błonie –Szubin Północ.

Zaawansowanie rzeczowe na koniec października wynosi ponad 27 proc.

Niedawno wykonawca wprowadził kolejną zmianę organizacji ruchu po położeniu docelowej nawierzchni niedaleko węzła Bydgoszcz Błonie.

W okolicy Rynarzewa, gdzie powstaje węzeł i przejście dla zwierząt.

Przewidywane zakończenie tego odcinka to IV kwartał 2021.

Szubin Północ – Żnin Północ 

Na odcinku Szubin Północ – Żnin Północ  ruch odbywa się już od połowy października. Trasa liczy blisko 19 km.

Obowiązujące ograniczenie prędkości do 70 km/h ma zniknąć przed końcem roku. Wtedy też zakończą się wszystkie prace.

Wykonawca, którym jest konsorcjum Trakcja i Intercor zrealizował 94 proc. inwestycji i obecnie prowadzi prace wykończeniowe.

Żnin Północ – Mieleszyn

Odcinek Żnin Północ – Mieleszyn został oddany kierowcom przed końcem grudnia ub. roku. To pierwszy spośród udostępnionych kierowcom fragmentów S5 w tym regionie.

Jak podała GDDKiA, na początku marca w ramach zapisów kontraktu wykonano dodatkowo wymianę nawierzchni ścieralnej na kilometrowym odcinku ul. Mickiewicza w Żninie, która po budowie drogi stała się drogą wojewódzką.

Ten odcinek zrealizowała Kobylarnia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5